ClickCease Ontwerpen van bertvandorp - NEUZL logo

NEUZL logo

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: [email protected]
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 300.00
  • Datum start : 21-05-2015 16:34
  • Datum einde : 04-06-2015 16:28
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 119
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij starten op korte termijn een product search engine: een zoekmachine waarmee je uitsluitend consumentenproducten kunt zoeken en je steeds de beste deal van het gezochte product vindt. Bovendien kan de zoekmachine gepersonaliseerd worden zodat de zoekresultaten altijd op de zoeker afgestemd zijn (favoriete merken en winkels, uitsluiten van bepaalde productcategorieën, geen franstalige boeken, etcetera). Het webadres wordt neuzl,nl, eventueel voorafgegaan door een ander woord. .NL hoef niet in het logo te worden opgenomen omdat er ook een app komt en dat dus geen (mobiele) website is.

Het logo moet fris zijn en efficiency, snelheid en eenvoud uitstralen.

Bedrijfsomschrijving:

Neuzl wordt een purchase service provider: de snelste manier om van behoefte naar aankoop te komen. Iets kopen? Even neuzlen en je hebt 'm. Je vindt altijd meteen het beste aanbod. Zo bespaar je tijd en geld bij het winkelen.

Neuzl is een startup waar inmiddels alle grote retailers van Nederland bij zijn aangesloten. Vanzelfsprekend zijn er plannen het concept in het buitenland uit te rollen maar de focus ligt primair op Nederland.

Doelgroep:

Primaire doelgroep zijn mannen en vrouwen van 20 tot 55 jaar die geregeld aankopen doen en bereid zijn dat in toenemende mate mobiel te doen. Ze hebben een mobiel en gebruiken deze voor steeds meer doeleinden.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

bertvandorp
  • Logo # 486075 voor NEUZL logo wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer bertvandorp:

      Hallo,

      Ik heb aan de hand van uw bemerkingen het logo aangepast. Het thema is nu 'klik op neuzl'. Ik wilde niet de 'checkmark' gebruiken, omdat die inderdaad al erg uitgemolken is. Ik heb de return toets van de computer gebruikt. Je typt je zoekopdracht in en hit return en de computer brengt je ernaar toe (vandaar dus de pijl). Kleur is afgestemd op lichtblauw. De blauwe balken rechts horen dus niet bij het logo, maar zijn om een indruk van die combinatie te geven. Ik heb hier bewust met afgeronde vormen en letters gewerkt om het geheel zachter te maken. Met vriendelijke groet,

      Bert van Dorp

    2. [email protected] zegt :

      Beste Bert, Het logo wekt een technische indruk terwijl we juist het menselijke aspect van het zoekproces willen benadrukken: iemand anders heeft het geneuzel al voor je gedaan zodat je meteen het beste product vindt. Heel eerlijk gezegd oogt het wat MS-DOS achtig en die indruk willen we zeker niet wekken.

      Groet,
      Adri

    3. bertvandorp zegt

      Ok, succes verder.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 485915 voor NEUZL logo wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer bertvandorp:

      Bijgaand een logovoorstel. De hoogte-breedte verhouding is zodanig gekozen dat er in de toekomst eenvoudig een button op app icoon van te maken is. De kleurstelling is modern en gebaseerd op complementaire kleuren die elkaar 'uitdagen' en zodoende de vorm benadrukken. De pijlen zorgen voor de beweging en geven het zoeken aan (overal rondkijken). De typografie tenslotte is in een vriendelijk, uitnodigend lettertype en de letter l speelt een spel met het vlak erboven en geeft een interessante twist aan het logo. Ik ben benieuwd naar uw reactie op dit eerste voorstel. Met vriendelijke groet,

      Bert van Dorp

    2. [email protected] zegt :

      Beste Bert, dank voor het ontwerp en de uitleg! De bedoeling van Neuzl is dat Neuzl het geneuzel doet en de gebruiker er van het resultaat te zien krijgt (en dus niet zelf hoeft te neuzelen). Dat is eigenlijk in tegenspraak met de dynamiek die de pijlen weergeven: Neuzl toont de resultaten van een tijdrovend proces (neuzelen) zodat de gebruiker tijd en geld bespaart. Naar onze mening zou een checkmark beter weergeven wat Neuzl biedt: done! (maar een checkmark is wellicht een veelgebruikt afgezaagde visual).

      Het lettertype oogt modern maar ook enigzins technisch. Neuzl is juist persoonlijk, het is voor jou op zoek naar de beste deal. Alsof het een vriend is die je iets aanbeveelt.

      Tot slot vinden we de kleuren ietwat somber. We gaan een fris blauw gebruiken als belangrijkste kleur van de search engine. Dat wil niet zeggen dat die kleur in het logo moet zitten, maar dient er qua "frisheid" wel harmonisch bij te passen.

      Wel een goed doordacht ingenieus logo, maar wellicht nog iets te ver van hetgeen Neulz wil communiceren.

      Hartelijke groet,
      Adri

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network