Fris en innovatief logo en huisstijl voor Pieters Marketing Advies
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: henkpieters
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 29-09-2009 22:08
- Datum einde : 13-10-2009 22:08
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 98
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Ik ben zelfstandig marketing adviseur(zzp)gespecialiseerd in merkmanagement, innovatie, klantcontact en multichannel marketing. Al meer dan 15 jaar werk ik als marketeer in verschillende branches (kaas, o.a. Slankie en Frico), telecom en internet (o.a. Scarlet) en financiele dienstverlening (Ditzo, ING). Zie verder de powerpoint presentatie over Pieters Marketing Advies in de bijlage.
Doelgroep:
Opdrachtgevers/beslissers/eigenaren die een marketingproject willen realiseren binnen hun organisatie. Voorbeelden van projecten:
1. Het ontwikkelen en introduceren van een innovatief product of dienst
2. Centraal stellen van de klant in de organisatie en het inrichten van het bijbehorende klantcontact
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Dit is volkomen vrij. Tot nu toe maak ik gebruik van rood en blauw, de meest gebruikte kleuren in logo's maar dit hoeft dus niet.
Peter-Pen.nl
-
-
Toelichting van de designer Peter-Pen.nl:
Beste heer Pieters,
hierbij mijn visie/concept.
Ik hou het beknopt:
Groen geeft vertrouwen, is fris en valt op in al het blauw geweld van meeste marketing stijlen. (Concurrentveld)
Pieters is in onderkast geschreven waardoor deze vriendelijk en minder arrogant toont.
Tevens heb ik aan je service meer een pay-off actige smaak gegeven. De ruimte heb je, dus waarom niet meer beloven dan wat je doet? "Professioneel Persoonlijk Marketing & Advies".
Aan de P zit gimmick die je in je evt. huisstijl terug kan laten komen... Het is een maatlat >>> en suggereert maatwerk.
Ik hoop dat u het concept proeft en hier ook voor durft te gaan.
Mvg,
Peter van Straaten, Peter-Pen.nl -
henkpieters zegt :
Hoi Peter,
Ben jij de striptekenaar? Je hebt goed nagedacht over mijn propositie, waarvoor dank. Positief zijn kleur, vriendelijke uitstraling en de pay off. Met name het feit dat jeen pay off hebt gebruikt, vind ik sterk. Ik heb nu als voorkeur een beschrijving van mijn activiteiten omdat de term marketing advies te breed is (marketing|innovatie|klantcontact). De gimmick is voor mij te subtiel, alhoewel leuk gevonden Als totaalbeeld proef ik het concept onvoldoende ondanks de positieve punten, dus voor mij is dit het net niet.
Groeten, Henk.. -
Peter-Pen.nl zegt
Ik ben geen striptekenaar, wel een naamgenoot!
De gimmick, nogmaals kan je terug laten komen in de huisstijl, de gimmick zit nu als subtiele herhaling, reminder in de P verstopt. Om dit uit te bouwen doe je dat evt. in een site, brochure. Niet alles moet in een logo, dan wordt dat een kermis en een te druk verhaal. Een logo is een icoon en de rest van omveld (huisstijl) kan je gebruiken voor de rest van het verhaal. Less is more in een logo/icoon. Kijk maar naar de grote merken. Het logo is vaak abstract, en de huisstijl flexibel ongeacht wat er verteld moet worden. Bij evt. interesse kan ik het Concept uitbouwen en tevens een achtergrond dienende als een soort site/brochure gevoel.
MVG
Peter -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-