ClickCease Ontwerpen van romario_k - Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge

Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: cbaugustus
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 301.00
  • Datum start : 25-08-2011 14:08
  • Datum einde : 09-09-2011 14:43
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,Vortexbestand
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 43
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Purple-bridge heeft behoefte aan een logo, dubbelzijdige visitekaartjes en briefpapier.

Logo

Wij willen gemakzucht en exclusiviteit uitstralen, of misschien beter gezegd een bepaalde levensstijl. Je zou kunnen denken aan merken als: Disney, Apple, Marco Polo, Blackberry, Louis Vuitton en dus niet aan de merken Google, Ebay en Microsoft.

Een suggestie zou kunnen zijn om een combinatie van beeld en schrift te gebruiken. Onze slogan: "inspire to create" zou er dan onder kunnen, maar ik zie een trend dat slogans steeds minder gebruikt worden dus ik weet niet of dit positief is. Het logo hoeft niet direct een "paarse brug" te worden, maar dit mag wel natuurlijk. De betekenis achter Purple-bridge is de kleur paars voor "creativiteit/ onderscheidend vermogen" (marketingtermen de paarse koe) en de brug tussen technische webdesigners en commerciele street smarts.

Visitekaartjes
Graag dubbelzijdig met aan de voorkant een aantal standaardgegevens. Zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mail en website. Aan de achterkant een orginele afbeelding het liefst met een QR-tag die verwijst naar de website: http://www.purple-bridge.com

Briefpapier
Niet te strak, wel de standaardgegevens maar het mag best een beetje speels zijn. Bijvoorbeeld een schuine lijn aan de rechterkant.


Bedrijfsomschrijving:

Purple-bridge is een jong en dynamisch bedrijf dat sinds maart 2011 is opgericht. De ondernemers zijn 24 en 26 jaar oud en hebben beide een achtergrond in bedrijfskunde (Nyenrode/ Algemeen Management).

Wij leveren online marketing oplossingen in de vorm van websites, webshops en mobile apps.

Daarnaast leveren wij extra diensten zoals: affiliate marketing, e-mailmarketing (nieuwsbrief), social media marketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO), het opzetten van een internetstrategie en bedrijfskundig advies. Deze subdiensten zitten verweven bij het afnemen van een van de 3 hoofddiensten van ons. Hierdoor kunnen wij vele hogere prijzen hanteren dan onze concurrenten omdat wij ook meer waarde toevoegen. Uiteindelijk verkopen wij een website en een webshop in de vorm van 3 modules: professional, enterprise en unlimited. Waarbij iedere module een andere combinate van subdiensten heeft die hierboven zijn beschreven.

Wij onderscheiden ons door niet het design als uitgangspunt te nemen voor een website maar te richten op performance. Bijvoorbeeld door klanten te helpen meer producten te verkopen, meer klanten te werven, relaties te onderhouden etc. via de website. Dit doen wij door middel van marketinggericht te werk gaan, bedrijfskundig inzicht toe te passen en een goede internetstrategie op te zetten zoals: affiliate marketing, e-mail marketing en zoekmachineoptimalisatie.

Onze missie is: Our ambition is to become the most easygoing online investment experience for people that want to turn their idea into gold. (Onze ambitie is om erkend te worden als de meest eenvoudinge online investering voor mensen die hun ideeen willen omzetten in goud).

Onze waarden zijn:
- Delight customers (klanten ontzorgen)
- Personal leadership (persoonlijk leiderschap)
- Inspire people (mensen inspireren)
- Sharing results (resultaten delen met anderen)

Doelgroep:

Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit middelgrote ondernemers of bedrijfseigenaren die minder dan 10 jaar een onderneming hebben en een omzet hebben tussen de 200.000 - 300.000 euro op jaarbasis in Nederland. Tot onze doelgroep behoren geen studenten, beginnende ondernemers, freelancers of eenmanszaken. Ook richten wij ons niet op multinationals.

Wij richten ons dus voornamelijk op andere bedrijven (B2B) die het gevoel hebben dat ze niet verder kunnen groeien, maar wel voldoende financiële middelen hebben. Onze klanten zijn vaak rond de leeftijd van 40-50 jaar, hebben weinig kennis van online marketing maar vinden het wel interessant. Daarnaast willen ze meer uren met hun gezin doorbrengen en maken meer dan bovengemiddelde uren in hun bedrijf 60-70 uur per week.

Wij richten ons op bedrijfseigenaren die geloven dat online marketing hun levensstijl kan verbeteren, kan bijdragen aan hun persoonlijke doelstellingen en tegelijkertijd een gepassioneerd leven hierdoor kunnen
leiden (genotzuchtige behoefte). Deze mensen zijn avontuurlijk, visueel ingesteld en open minded

Wij richten ons niet op klanten die eventjes een leuke website erbij willen hebben en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en hierdoor op een snelle manier meer winst kunnen creëren (functionele behoefte).

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleuren paars van Histor verf (soort verfboekjes bij de doe-het-zelf-zaak) die wij mooi vinden zijn:
- Purper S3055 - R50B
- HR 116
- Creatief S 3050 - R60B

Dit is een soort lichtere vorm van aubergine paars en misschien zelfs een beetje blauwachtig. Het moet niet te donker paars zijn zoals bosbespaars.

In de bijlagen het oude logo dat wij momenteel gebruiken met de tekst in Cooper Black: Purple-bridge.
Daarnaast de Q-tag een eigen maken, mag natuurlijk ook.

Zie bijlagen voor QR-code en huidige logo.

Is het mogelijk om de visitekaartjes zo aan te leveren dat we bij een wijziging niet een heel nieuw ontwerp hoeven af te nemen? Denk bijvoorbeeld aan het doorvoeren van een verhuizing of een nieuwe werknemer die ook visitekaartjes nodig heeft?

romario_k
  • Logo & Huisstijl # 34532 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. cbaugustus zegt :

      Hoi Romario,

      Zeer mooi werk, ik ben helemaal tevreden. Het liefst huur ik je in voor persoonlijke opdrachten.

      Groet,

      Christian

    2. JH Visual zegt

      Ziet er inderdaad goed uit.
      Alvast gefeliciteerd ;)

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 34531 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer romario_k:

      Beste Christian,

      Hierbij de aangepaste voorstellen.

      Het briefpapier kan je inderdaad het beste laten drukken bij de drukker om vervolgens te gebruiken in de printer. Voor het visitekaartje raad ik aan om een papier soort te nemen met een glans laag. Ik denk dat de paarse kleuren er op glanzend papier mooier uit zal zal springen.

      Groet,

      Romario

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 34246 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer romario_k:

      Beste Christiaan,

      Bijdeze twee voorstellen voor het briefpapier. Bovenaan ziet u een voorstel voor de achterkant van het briefpapier. Dit hoeft uiteraard niet mocht u het briefpapier enkelzijdig gaan drukken.

      Ik kijk naar uw reactie,

      Groet,

      Romario

    2. cbaugustus zegt :

      Hoi Romario,

      Super ik wil inderdaad tweezijdig voor briefpapier, dus top.

      Betreft de voorzijde. Ik zou graag een combinatie van de onderste twee versies willen zien. De bovenste helft mag zoals hij momenteel is van links onder. Dus een paarse kolom met het logo in het wit.

      Betreft de onderste helft zie ik graag de gegevens niet onder elkaar maar naast elkaar, zoals je het gedaan hebt bij de onderste rechts. Ik twijfel even of je de kleine paarse rand moet weglaten of niet.

      Zou je deze aanpassingen willen verwerken en het liefst 2 versies willen aanleveren 1 met kleine paarse kolom onder en 1 zonder de paarse kolom er onder. Verder natuurlijke bovenstaande feedback verwerken.

      Heel erg bedankt, mooi werk!

      Volgens mij begrijp ik ook al hoe het werkt met briefpapier. Ik laat van te voren bij de drukker al van te voren de vellen drukken en vervolgens kan ik dan thuis het laten afdrukken met tekst? (zie mijn vraag over het PDF / Word document dat ik je persoonlijk gemailt heb).

      Groet,

      Christian

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 33561 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer romario_k:

      Beste Christian,

      Bedankt voor je feedback. Ronde hoeken zijn inderdaad erg mooi. Hierbij een aangepaste impressie van het visitekaartje.

      Met vriendelijke groet,

      Romario

    2. cbaugustus zegt :

      Beste Romario,

      Top, mooi werk.Ik heb met mijn partner nog overlegt. Hij vind deze versie ook de mooiste. Wij hebben nog een aantal vragen met betrekking tot de visitekaartjes:

      - Heb je de gegevens van ons nodig die op het visitekaartje moeten komen?

      - Is het mogelijk om gegevens te wijzigen na een tijd, zoals een adres bijvoorbeeld?

      - Is het mogelijk om 2 versies te krijgen met kleine afwijkingen op het gebied van tekst? Zoals een andere Naam/ Functieomschrijving?

      Verder zijn wij helemaal tevreden met dit ontwerp, ontzettend mooi geworden :-)

      Voor ons zou je kunnen beginnen met het briefpapier, die wij kunnen gebruiken bij facturen, offertes, welkomstbrieven etc.
      Laat mij weten als je hier ook een aantal gegevens voor nodig hebt, zoals KVK nr etc. of misschien in een later stadium als het ontwerp af is.

      Groet,

      Christian


    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 33402 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer romario_k:

      Beste Christian,

      Hierbij een aantal voorstellen voor het visitekaartje. Ik kijk uit naar uw reactie.

      Met vriendelijke groet,

      Romario

    2. cbaugustus zegt :

      Beste Romario,

      Ontzettend mooi werk geleverd, bedankt voor je inzending.

      Voor de voorkant vinden wij de linker van nr 2 het mooist. Dus met de witte bovenrand. Wij zouden dan de tekst naast het logo in het paarse vlak willen hebben.

      Daarnaast zouden wij een versie willen zien waar het visitekaartje gekanteld is, van nr 2 (de linker) maar ik weet niet of het logo dan nog wel mooi tot zijn recht komt?

      Daarnaast denken wij dat het mooi is om grote ronde hoeken te gebruiken voor het visitekaartje. Zie http://cardview.net/gallery/lanec-technologies-business-card/2492/ en ook ronde hoeken te gebruiken voor de QR-tag, indien dit mogelijk is.

      Betreft de achterkant vinden wij het moeilijk. Wij twijfelen tussen nr 2 en nr 3 met de QR-tag.

      Ik zal met mijn bedrijfspartner nog overleggen.

      Groet,

      Christian



    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 32911 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 32910 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer romario_k:

      Beste opdrachtgever,

      Bedankt voor uw feedback. Ik heb voor u twee aangepaste voorstellen.

      Met vriendelijke groet,

      Romario

    2. cbaugustus zegt :

      Beste Romario,

      Bedankt voor je aanpassingen, mooi werk. Vandaag overlegt en wij vinden het eerste ontwerp het mooiste, dus zonder streep. Dit neemt voor ons veel twijfels weg.

      Zou je een dubbelzijdig visitekaartje kunnen ontwerpen?

      Wij zijn benieuwd naar het resultaat!

      Groet,

      Christian



    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 32845 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. cbaugustus zegt :

      Ook dit ontwerp spreekt ons aan, maar wij vinden de bovenste mooier.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 32844 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer romario_k:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn inzending. Ik kijk uit naar uw reactie.

      Met vriendelijke groet,

      Romario

    2. cbaugustus zegt :

      Beste Romario,

      Wij vinden dit een mooi ontwerp. Zou het mogelijk zijn om een liggend streepje tussen purple en bridge te plaatsen?

      Zou je ook een versie kunnen uploaden waar de letters PB horizontaal (normaal) staan, gewoon om te kijken hoe dit eruit ziet?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network