Nieuw logo en huisstijl die techniek met vertrouwen combineert

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: alex
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 589.00
  • Datum start : 11-08-2014 10:07
  • Datum einde : 01-09-2014 09:59
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 83
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Op onze huidige website/webshop is te weinig ruimte om onze technische kennis en logistieke mogelijkheden te etaleren. Deze is primair ingericht als webshop. Wel zijn er op verschillende plekken downloads van brochures te vinden waarin we onze technische kennis kunnen overdragen.

Met ingang van 2015 lanceren we een nieuwe website waar veel ruimte komt voor film, tekst, fotomateriaal etc. Ook zal er een geheel vernieuwde webshop komen.

We willen met onze nieuwe huisstijl het volgende uitstralen:
• Vertrouwen
• Warmte
• Zorg
• Resultaat
• Kwaliteit
• Techniek
• Enthousiasme
• Persoonlijke benadering

Wat verwachten we van de nieuwe huisstijl?
• Het moet fris en modern zijn
• Door te voeren in nieuwe website
• Door te voeren in brochures, flyers
• Geschikt voor biefpapier (met alle bedrijfsgegevens en zonder gegevens)
• Visitekaartjes
• Footers e-mail
• Facturen, orderbevestigingen

Behalve een nieuwe huisstijl is ook ons logo aan een opfrisbeurt toe. Houdt rekening met de volgende kaders:
• Logo beter herkenbaar als Q Plus: nu wordt vaak alleen de Plus gelezen
• Beter in lijn met tijdsgeest
• Niet te ver bij het huidige logo vandaan, moet herkenbaar Q Plus zijn/blijven
• Kleuren mogen aangepast
• De onderstaande pay-off: “Perslucht in beweging” mag vervallen. Geef wel kaders voor een eventuele nieuwe pay-off

We willen na het winnen van de opdracht een huisstijlhandboek aangeleverd krijgen met daarin uitgewerkt de volgende onderwerpen:
• Regels kleurgebruik
• Typografie: Lettertypes, koppen, kleur etc.
• Verhoudingen logo en tekst
• Plaatsing logo
• Toepassing van het logo
• Koppen en niveau’s
• Soort foto’s
• Schrijfstijl
• Powerpoint
• Enveloppen A5 en A4

Bedrijfsomschrijving:

Wij geloven in langdurige partnerschappen met onze klanten en leveranciers. Dankzij het vertrouwen dat wij van hen krijgen hebben we de afgelopen 25 jaar een succesvolle onderneming kunnen opbouwen.

Wij willen onze relaties laten zien dat hun vertrouwen terecht is. Door succesverhalen en het overtreffen van verwachtingen te communiceren willen we ons partnernetwerk steeds verder uitbreiden.

Wij beschikken naast vooruitstrevende logistiek over een eigen engineeringsafdeling. Dit maakt ons een aantrekkelijke partner voor zowel de OEM als de technische handel.

Doelgroep:

Q Plus is een technische handelsonderneming met 23 personen. Ze is importeur voor al haar productlijnen. De producten komen uit Italië, Frankrijk, Denemarken, Turkije, en Zuid-Korea. Q Plus investeert nog steeds veel tijd, geld en energie in haar twee kernprocessen: marktbewerking en logistiek.

Q Plus heeft ondanks de crisis de afgelopen jaren een continue omzetgroei kunnen realiseren. De reden hiervan is een duidelijke strategie naar de technische handel die producten lokaal verdeelt, maar ook een sterk verbeterde marktpositie in de machinebouw die gericht was op kosten besparingen. Bij de laatste groep heeft het hoge niveau van de technische kennis bij Q Plus zeker bijgedragen.

De drie belangrijkste klantengroepen zijn: handel, machinebouw, eindverbruikers. De marketing en verkoop voor de handel wijkt af van die voor de machinebouw en eindgebruikers.
• Handel (bouw, automotive, techniek): je moet hier denken aan in Nederland inkopende, lokaal verkopende bedrijven, meestal ketens , gevestigd op industrieterreinen.
• Machinebouw: Je moet hier denken aan Nederlandse fabrikanten van trailers, zaagmachines, drukpersen, verpakkingsmachines etc. etc. Onze producten zijn onderdelen in het eindproduct.
• Eindgebruikers: Grote bedrijven zoals papierfabrieken of staalfabrieken die onze producten in hun productie proces gebruiken.

Er is de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in automatisering, met name in de fysieke distributie met volautomatische magazijnsystemen. Logistiek moet een toegevoegde waarde bieden, geen toegevoegde kosten zijn. Q Plus presenteert zich aan de markt door middel van 23 gemotiveerde medewerkers, website, folders, beurzen, plaatsingen in vakbladen en andere middelen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

In de laatste bijlage staan een aantal screenshots in een PDF bestand. Het eerste shot betreft een (slordige) verzameling van relevante producten. Deze producten krijgen een prominente plaats in onze nieuwe webshop. Het is van belang dat de kleuren van het logo en de huisstijl hier mooi op aansluiten.

Het logo mag op een donkere ondergrond, maar moet ook mooi zijn op wit ivm briefpapier ed.

Het heeft de voorkeur de Q in een rood vlak te houden voor de herkenbaarheid. Dit is echter geen must. Een mooie stijl en aansluiting op ons productenpakket is belangrijker.

Wel moet het logo een opmaat zijn naar een mooi en bruikbaar kleurenpallet voor de website.

In het vervolg van de laatste bijlage staan een aantal websites die ik mooi vind.

Social Network