ClickCease Ontwerpen van Phantoompje - Soulband zoekt nieuwe swingende huisstijl en logo!

Soulband zoekt nieuwe swingende huisstijl en logo!

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: djkraa
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 100.00
  • Datum start : 01-07-2011 18:07
  • Datum einde : 22-07-2011 18:14
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 39
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Bought and Souled wil vaker optreden, want een feest neerzetten met onze muziek vinden we het allermooiste dat er is.

Om dat te bewerkstelligen willen we nieuwe communicatiemiddelen gaan ontwikkelen om promotie mee te doen. Een nieuwe website in ieder geval, maar ook visitekaartjes, folders, stickers, vlaggen etc.
Voor deze promotiemiddelen hebben we een nieuwe huisstijl en logo nodig.

De nieuwe huisstijl moet in een oogopslag duidelijk maken dat het hier om een professionele band gaat die swingende, vrolijke muziek maakt.

De winnaar van de ontwerpwedstrijd zal zeker genoemd worden op onze nieuwe website en...

.... we kunnen praten over een uniek optreden van bought and souled op jouw feest!!

Bedrijfsomschrijving:

Bought and Souled speelt soul covers (vandaar de naam), maar ook pop en rock nummers (Nederlands en Engels) met een funky of groovy tintje. Door de blazerssectie swingt elk nummer de pan uit.
De acht mannen van Bought and Souled zijn goede vrienden en spelen sinds hun studententijd met elkaar. We zijn op een professionele manier met de muziek bezig.
Wat steevast terugkomt in elk optreden is ons enthousiasme en vrolijkheid: die werken heel aanstekelijk. Het publiek staat dan ook altijd mee te zingen en te swingen.
We treden regelmatig (maar nooit genoeg) op in cafe's, op bruiloften, bedrijfsfeesten, of op events.

Meer info over de band, playlist en audiofragmenten zijn te vinden op de website:
www.boughtandsouled.nl

Doelgroep:

Bought and Souled richt zich op muziekcafes, bruiloftregelaars, mensen die een bedrijfsfeest geven, verenigingen en event organisatoren.

Wat deze groepen met elkaar gemeen hebben is dat ze allemaal een goede band zoeken die een feest kan neerzetten.

Omdat ze de band niet kennen is het belangrijk dat de communicatiemiddelen uitstralen dat ze een professionele band in huis halen die vrolijke, swingende entertainment bied.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Wij maken vrolijke swingende muziek en dat mag de huisstijl uitstralen: het mag grappig, vrolijk en kleurrijk, maar zonder cliche te worden.

Daarbij is belangrijk dat de huisstijl professionalisme uitstraalt: wij zijn een goede band die professioneel met muziek omgaat.

Dus.. in een oogopslag moet duidelijk zijn dat het om een professionele band gaat die swingende muziek maakt.

De huisstijl en het logo moeten toepasbaar zijn op vele verschillende communicatiemiddelen, zoals een website, een folder, sticker etc.

Phantoompje
  • Logo & Huisstijl # 26457 voor Soulband zoekt nieuwe swingende huisstijl en logo! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Phantoompje:

      Beste opdrachtgever,

      Zoals je kunt zien heb ik mijn ontwerp gebasseerd op het typsche soulmeisje. Daarnaast heb ik een grappig element toegevoegd (de belangrijkste soul instrumenten als haarclipjes in het haar).

      De kleuren komen ook weer overeen met de oude soul tijd (in die tijd werden de kleuren bruin, oranje en rood veel gebruikt).

    2. djkraa zegt :

      Hallo Phantoompje,

      Hele originele inzending. Dank daarvoor!
      Ik hoop dat je nog wat kunt optimaliseren aan de hand van mijn opmerkingen.
      Ik vind het gebruik van de afbeelding erg origineel. Het gaat daarmee wel te veel de kant op van een soulband. Wij spelen niet alleen maar soul, maar zijn veel breder: ook pop en rock met een funky/soul gevoel. Het logo moet dat dus ook uitstralen-> niet alleen soul.
      Bovendien bestaat de band uit 8 bleekscheten en ook nog ns mannen, zou ook een verkeerde indruk kunnen geven deze afbeelding. Muziekinstrumenten zijn niet perse nodig in het logo, wordt wat voorspelbaar.
      De kleur oranje vind ik goed, warme, vrolijke kleur, en inderdaad de kleur uit de soultijd.
      De toevoeging van de tekst the soul experience is niet nodig, en gaat ook weer teveel de soul kant op.

      Zou je nog een voorstel willen maken? Ben heel benieuwd!

      Dank,

      Diana

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network