ClickCease Ontwerpen van chiomar - THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Theatertainment
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 11-07-2013 12:50
  • Datum einde : 25-07-2013 12:48
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 82
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

‘De Komedie Compagnie’ is een commercieel theaterbedrijf, actief in Vlaanderen en Nederland, en bestaat binnenkort 5 jaar. Daarom willen we onze look & feel volledig vernieuwen.
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”

Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)

De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.

Bedrijfsomschrijving:

De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.

De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.

Doelgroep:

Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.

Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.

Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.

Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.

Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.

chiomar
  • Logo & Huisstijl # 233154 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer chiomar:

      Beste Dirk,

      Dank voor je reactie. Ik heb het toch een beetje meer detail gegeven. De neus met de C als lach kan uiteraard als herkenning dienen.

      Benieuwd wat jullie hiervan vinden.

      Hartelijke groet,
      Martijn

    2. Theatertainment zegt :

      Beste Martijn,

      Die neus met die 'c' is inderdaad sterkt als herkenning. De toevoeging van de handjes en het blauwe gordijn vinden we geen meerwaarde omdat het nu te druk is. Wel bedankt voor de aanpassing.

      Groet,

      Dirk

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 232539 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer chiomar:

      Beste theatertainment,

      Bijgaand mijn eerste opzet.

      Hartelijke groet,
      Martijn

    2. Theatertainment zegt :

      Beste Martijn,

      Sorry voor mijn late reactie op jou voorstel.
      Leuk idee om die 'c' als lach te gebruiken. Bij eerste rondvraag merken we dat mensen toch moeite hebben om het tweede woord te ontcijferen. Misschien die 'c' half draaien? Op zich oogt het fris en vrolijk!

      Groet,

      Dirk VV

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network