ClickCease Ontwerpen van paabo - Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B

Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: rinusverheij
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 550.00
  • Datum start : 22-02-2011 14:42
  • Datum einde : 15-03-2011 14:42
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 34
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een nieuwe website anno 2011. De website moet vertrouwen en professionaliteit opwekken.
Door een beeld te geven wie we zijn en wat we doen. Dit moet zichtbaar zijn in de sfeer van de website.

Het is belangrijk dat de website is gericht op conversie naar de proefrijles.

Het ontwerp moet op volledige weergave beschikbaar zijn in de browser. De website moet ook geschikt zijn om op een mobiel/tablet weer te geven. Geen gebruik van zware afbeeldingen of flash. Laadtijd is belangrijk.

Gevraagd: Een ontwerp voor een Landingspagina, een ontwerp voor de homepage, een informatiepagina en een informatiepagina met conversie(proefrijles aanvragen).

Graag de mogelijkheid tot rechtenvrije bestanden in .psd formaat.

Bedrijfsomschrijving:

All-in-Solo is de grootste internetrijschool van Nederland dat zich voornamelijk op het web richt. Alle advertenties die op het web worden geplaatst, zorgt voor de nodige nieuwe studenten doormiddel van het aanvragen van een proefrijles en een rijlespakket dat erop volgt. Het is belangrijk voor All-in-Solo dat de proefrijles wordt aangevraagd en dat de pagina waar de mogelijke nieuwe studenten op komen gelijk aantrekkelijk en duidelijk is zodat zij een proefrijles aanvragen.

Eerste indruk van de website is belangrijk voor de doelgroep om tot actie/conversie te komen.


De website url is: www.all-in-solo.nl

Doelgroep:

17 tot 25 jarigen, jongeren zonder rijbewijs. Scholieren, studenten en young professionals. Voor de beginnende, gevorderde of snelle leerling.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Navigatie van de website wordt een dropdown, svp hier rekening mee houden in het design.
Zie bijgevoegde bijlagen voor de huidige kleuren. De kleuren komen namelijk voor op de banner op de rijlesauto’s. Kijk naar een goede samenhang van kleur voor op de pagina’s. De kleurcombinaties mogen op de verschillende pagina’s afwijken, als er maar een samenhang blijft in het design.
• Zie ook het logo. Deze moet worden aangehouden.
• Bekijk ook de huidige website. Het oogt niet meer modern. Doelgroep is jong en het design moet snel, eenvoudig en aantrekkelijk zijn. Niet te speels, niet te strak.
• Ook is het belangrijk dat er banner/acties in de website geplaatst kunnen worden. Dus een ruimte voor een banner is een must.
• Graag ook de mogelijkheid in het design om een afbeelding te plaatsen met betrekking tot de informatie die op de pagina wordt weergegeven.

paabo
  • Website design # 15234 voor Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer paabo:

      Restyle: makkelijk aan te passen vanuit CMS, flexibele content layout en menu met div's. Kan inhoudelijk nog aangepast worden. Clean/simple weergave in een look en feel wat de doelgroep zal aanspreken. Feedback?

      Mvg,
      G.K.G. van der Velde

    2. rinusverheij zegt :

      Het eerdere ontwerp was meer compleet, en zat beter in elkaar. Sluit beter aan bij de doelgroep. Alleen moet daaraan de accenten worden veranderd, dat het design wel uniek maakt.

      Dit ontwerp is duidelijker en simpel. De navigatie is goed, alleen het inloggen is op een externe website, dus zal als een link worden weergegeven.
      De pagina mist het gebruik van een afbeelding: Het is belangrijk dat de website laat zien wie we zijn. Doordat er geen gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen, overheerst de tekst en ontbreekt de sfeer.
      Dat maakt dat het blauw overheerst en koel en koud overkomt.
      De footer is goed ingedeeld, echter geen veel gezochte informatie nodig. Dit kan later anders.

      Het ontwerp is in vergelijking met de eerste inzending saaier.

    3. nieuwegein zegt

      Hoi,

      Ik weet niet of je de wedstrijd gewonnen hebt, ik heb interesse in de layout van je gemaakt hebt, ik heb zelf ook een rijschool. gaarne even mailen naar [email protected]

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 15003 voor Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer paabo:

      Landing page, adjustable content

    2. rinusverheij zegt :

      1e indruk Voor een landingspagina voldoet de structuur niet. Te veel ontsnappingsmogelijkheden en te weinig conversie gericht. Ook hier graag verticaal en links bovenin aanmeldingsformulier.
      Minder buttons, minder tekstlinken, geen navigatiebalk, maar een subtielere navigatie en prioriteit is conversie. Zie huidige landingspagina www.all-in-solo.nl/goede_rijschool.php

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 15001 voor Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer paabo:

      Basic page, USP's

    2. rinusverheij zegt :

      Basis plus conversie! Graag zie ik het meldingsformulier niet onder de pagefold. En niet horizontaal maar verticaal.
      Maak vrijblijvend kennis is te uitgebreid om op iedere pagina terug te laten komen, dit is al een info pagina over de proefrijles op zich. Beperk de info tot het onderwerp van de pagina en maak het mogelijk om eventueel logisch door te klikken of om een afspraak te plannen.
      Voorbeeld, heb je het over prijzen, dan is het gebruiksvriendelijk om de betaalmogelijkheden als link te plaatsen. ZIe de huidige pagina's en de bij behorende tekstlinks

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 14961 voor Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer paabo:

      Concept look/feel, nader interaction design/flow in een later stadium en overleg.

      Met vriendelijke groet,
      G.K.G. van der Velde

    2. rinusverheij zegt :

      Beste Paabo! Allereerst dank je wel voor je inzending.
      1e indruk = ziet er professioneel uit, goede kleur en fris. Maar ook wat veel op een pagina. Het lijkt als of je alles in 1 pagina wilt vertellen. Is dit je bedoeling?

      Welke pagina is dit? Informatie met conversie?

    3. rinusverheij zegt :

      Wat betreft de kleur zou ik de call to buttons naar de diverse pagina's zou ik graag in een andere kleur willen hebben (Skype groen?!) 140 euro korting in een andere kleur
      De navigatie en het logo niet blauw plaatsen, maar bijvoorbeeld in een witte rand zodat het logo vrijvalt en de navigatie wat duidelijker is
      De grijze balk aan de onderzijde met de linkjes, en social media vind ik goed.

    4. rinusverheij zegt :

      Nu ik Skype-groen aanhaal, moet ik zeggen dat dit ontwerp te veel een kopie van Skype is! Dit is niet wat ik wil en denk ik ook niet de bedoeling van Brandsupply. Graag zie ik met mijn commentaar dat je het design dusdanig aanpast dat het origineel is.

    5. paabo zegt

      Zoals ik reeds eerder aangaf, was het mijn bedoeling om een look en feel neer te zetten. Normaliter maak ik gebruik van een moodboard met stijloefeningen, waarna ik de feedback van een client opneem in een volgende fase van het design proces. De bedoeling van Brandsupply is one-hit-wonder ontwerpen te creeëren. In de praktijk werkt deze methode niet vaak, en persoonlijk betrek ik daarom de client in het ontwerp proces, van begin tot eind. Dit betekend dat er in het begin vaak gepeild moet worden wat de "onderbuik gevoelens" van een klant zijn, wat betreft stijl voorkeur. Door een klant te confronteren met een voorbeeld, en de reactie te analyseren. Uw feedback is verwerkt, en u kunt spoedig de tweede implementatie verwachten.

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network