ClickCease Ontwerpen van Bram - Ontwerp een bijzondere complete website:

Ontwerp een bijzondere complete website:

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: MCNA
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 1,100.00
  • Datum start : 11-01-2012 18:21
  • Datum einde : 14-02-2012 18:20
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: psd
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 23
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zoeken voor ons centrum een geheel nieuwe website voor alle eerder genoemde onderdelen.

Hieronder wat wij wensen:

1. Een spectaculaire startpagina waar mensen kunnen kiezen uit de vijf takken van het MCNA.
2. MCNA Centrum: een website waar mensen in alle rust informatie kunnen vinden over onze therapieën, filosofie, werkwijze etc. De foto's zenden wij mee in een bewerkte en rauwe vorm. Zo kun je combineren en de rouwe foto's qua belichting nog aanpassen. Geef de foto's ruimte op de desbetreffende pagina. Ontwikkel een bijzondere navigatiebalk waar mensen op eigenwijze doorheen kunnen lopen. Laat je fantasie de vrije loop maar hou het professioneel, overzichtelijk, vernieuwend en in de nieuwe huisstijl. Zorg ervoor dat het kiezen van de therapieën visueel gebeurd.
3. MCNA Webshop: ontwikkel een webshop die in stijl is van de MCNA centrum pagina. Zorg ervoor dat het mensen aantrekt, ze zin krijgen in, en een goedgevoel krijgen bij onze webshop en zo vertrouwen krijgen om onze supplementen te kopen. Zorg ook hier voor een vernieuwende navigatiebalk eventueel die hetzelfde is als bij het MCNA centrum pagina. Voor het afrekenscherm kun je de volgende betaalmethoden aanhouden: per bank vooraf, via Ideal en afhalen en betalen in Heerenveen. Bedenk hier ook moderne pictogrammen bij, en maak de pagina levendig via iets grafische of een foto.
Kijk ook bij andere merken supplementen om ideeën op te doen, en maak uiteraard onze web en informatie pagina voor supplementen beter.
4. DE PAGODE: ontwikkel hier in de stijl van het logo een website waar mensen informatie kunnen krijgen over de pagode, en zich kunnen opgeven voor activiteiten. (eventueel door een balk in de zelfde stijl als de MCNA pagina's maar in een andere kleur) Bedenk voor de volgende activiteiten een pictogram: lezing, workshop, cursus en themadag. en verwerk deze in je ontwerp. Zorg ervoor dat mensen doormiddel van een soort lijst kunnen scrollen, kunnen lezen wat en wanneer een activiteit is, kost en dat ze zich kunnen opgeven voor een activiteit. Betalen is hier niet nodig dat doen mensen op de dag van een activiteit zelf. Maak de pagina mooi via bijvoorbeeld een spectaculaire illustratie van een pagode op de achtergrond o.i.d. maar zorg ervoor dat de pagina rustig en uitnodigend blijft en past bij de stijl van de rest.
5. A with love verkoopt kaartjes voor het goede doel. Zorg dat de kleur die ook in het logo zit terugkomt in de pagina. Hou de pagina rustig, strak en uitnodigend. Zorg dat mensen begrip krijgen voor het onderwerp. Via een stukje webwinkel moeten kaarten per thema aan te klikken zijn. Waarna ze in de winkel mand kunnen worden gelegd. 60% van de opbrengst gaat naar het goede doel. Verwerk dit ook in het ontwerp zodat mensen hierop worden geattendeerd, en ook het gevoel krijgen dat ze iets goeds doen. Betalen kan vooraf per bank of via Ideal. Zorg voor een mooie illustratie o.i.d. die een goed gevoel geeft. De kaarten bestaan uit momenten uit Azië e.d. uit. Werk eventueel ook met de navigatie balk in de roze of bijpassende kleur als dit zo uitkomt. Ontwikkel pictogrammen voor de type kaarten:
rouw, verhuist, verjaardag, bijzonder, zomaar en geen thema.

Bedrijfsomschrijving:

Het MCNA is een onderneming van ruim 25 jaar. MCNA staat voor Medisch Centrum voor Natuurgeneeskunde. Binnen het MCNA zijn 4 zelfstandig ondernemers werkzaam waarvan twee artsen en twee therapeuten. Zij hebben samen zes mensen in dienst en bieden bezoekers hoogwaardige complementaire zorg. Ruim 250 mensen per week bezoeken het MCNA. Een halfjaar geleden is er een nieuwe huisstijl ontwikkeld en op deze huisstijl willen wij nu ook graag de website een nieuwe impuls geven.


Het MCNA bestaat uit meerdere onderdelen. Namelijk:

MCNA | Medisch Centrum voor Natuurgeneeskunde: biedt professionele complementaire zorg aan cliënten.

MCNA Webshop | nieuwe dienst waar onze eigen lijn supplementen wordt aangeboden.

DE PAGODE | biedt cursussen lezingen en workshops aan.

A with Love | Webshop voor postkaarten waarvan 60% naar het goede doel gaat.

Doelgroep:

Alle mensen die behoefte hebben aan hoogwaardige complementaire zorg.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

BELANGRIJK:

Zorg ervoor dat alle pagina's voelen alsof ze min of meer bij elkaar horen. Hou ze strak en modern zonder een warme ondertoon te vergeten. Werk met Illustraties waar nodig. Maak de pagina's compleet zodat de bouwer er zo vanuit een .psd bestand via layers mee aan de slag kan. Integreer in elke website een contact formulier, routeplanner en aanmeld mogelijkheid voor de nieuwsbrief.
Voor de websinkel kun je het MCNA logo gebruiken met daarachter kun je zetten WEBWINKEL. (waar nu staat medisch centrum voor natuurgeneeskunde)
Alle foto's etc. zitten in de drie meegeleverde .zip bestanden.

Gebruik je lef en creativiteit en zet het MCNA in een nieuwe stijl nog steviger op de Nederlandse kaart. We zien graag twee ontwerpen in eerste instantie van je namelijk: MCNA centrum pagina en A WITH LOVE PAGINA.

SUCCES!

Bram
  • Website design # 60713 voor Ontwerp een bijzondere complete website: wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Bram:

      Beste MCNA,

      Iets wat aan de late kant. Maar beter laat dan nooit. Bij deze presenteer ik mijn voorstel voor uw nieuwe website.

      Ik ben op zoek gegaan naar de balans tussen een spirituele, warme sfeer en een betrouwbare, toegankelijke vormgeving. Het hoofdmenu bestaat uit vier afbeeldingen die als link werken. Links verschijnt bij iedere pagina het submenu. De rechterhelft geeft ruimte voor de contact, tekst en afbeeldingen van de website. Onder in de balk staat voor de duidelijkheid ook in tekst het hoofdmenu. Linksonder in de stenen textuur staat in grote letters op welke pagina men zich bevind.

      Ik heb geprobeerd om voor ieder onderdeel een uniek gevoel te creëren zonder de hoofdlijn uit het oog te verliezen. De opzet en structuur is over de hele website hetzelfde terwijl iedere pagina zijn eigen sfeer heeft.

      Home
      Om de bezoeker rustig binnen te laten komen heb ik voor een neutrale kleur gekozen. Het hoofdmenu en het submenu zijn op de homepage nog hetzelfde. Hier k heeft men de keuze voor de verschillende paginas. De verticale afbeeldingen werken als links. Bij een rollover (muis over de afbeelding) verschijnt er een kleur-fade over de foto en wordt deze helemaal zichtbaar. (dit is op de afbeeldingen lastig te zien, maar zal zeer goed merkbaar zijn bij een werkende versie.)

      Het centrum
      Voor de pagina van het centrum ben ik doorgaan op de huisstijl. In de achtergrond heb ik een watermerk van het logo geplaatst. De steunkleur op deze pagina is net als in de huisstijl blauw. Het submenu heeft nog een kleinere variant voor de behandelingen. De paginas met de content heb ik zo rustig mogelijk opgemaakt. Het beeld krijg veel ruimte zodat het tot de verbeelding spreekt. De tekst en links zijn op een heldere manier gerangschikt.

      De pagode
      Voor de pagode ben ik uitgegaan van een warme kleur. Ook hier heb ik me gehouden aan het logo en de huisstijl. Het logo komt ook op deze pagina terug als watermerk in de achtergrond. Voor de pagina met de agendapunten heb ik een overzichtelijke opzet gemaakt. Geen poespas of zaken die kunnen afleiden. Het beeld en de tekst is verder in lijn met de overige onderdelen.

      A with love
      Om een warm en fijn gevoel neer te zetten heb ik een handgeschreven illustratie van het logo gemaakt. Samen met de handschreven tekst zorgt het voor een mensenlijk touch. En dat is toch wel wat belangrijk is als mensen iets aan een goed doel willen geven. Verder zijn de kleuren van het logo doorgetrokken. De pictogrammen zijn helder en bevatten ook een tikkeltje humor om het geheel luchtig te houden.

      Webshop
      De webshop is overzichtelijk ontworpen. De producten moeten goed tot hun recht komen. In de banner is ruimte voor aanbiedingen. Daarnaast is er gekozen voor een veilig, betrouwbare en neutrale kleur: namelijk groen/bruin. Hiermee straalt de webshop ook echt uit dat het om natuurproducten gaat.

      Vanzelfsprekend zijn er alle soort aanpassingen mogelijk. Afbeeldingen in het menu, kleur en compositie kunnen in samenspraak veranderd en verbeterd worden. Mocht u voor mijn ontwerp kiezen kan ik de detailpagina's zoals het winkelmandje op korte termijn voor u ontwerpen.

      Ik hoop dat het ontwerp in de smaak valt en het ongeveer is wat u voor het uitschrijven van deze opdracht voor ogen had. Mocht u nog vragen hebben hoor ik deze graag.

      Met vriendelijke groet,
      Bram

    2. MCNA zegt :

      Mooie inzending, weinig op aan te merken! Je maakt de keuze moeilijk.

    3. MCNA zegt :

      Mooie inzending, weinig op aan te merken! Je maakt de keuze moeilijk.

    4. Bram zegt

      Beste MCNA,

      Ik begrijp dat de wedstrijd weer heropend is?
      Kan ik daaruit opmaken dat u nog niet tevreden bent met de huidige ontwerpen? Mocht dit het geval zijn zou ik graag wat feedback ontvangen zodat ik mijn ontwerp kan aanscherpen. Ik hoor graag van u.

      Met vriendelijke groet,
      Bram

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network