ClickCease Ontwerpen van michel - Ontwerp voor webapplicatie en reclamewerk

Ontwerp voor webapplicatie en reclamewerk

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: pheidotting
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 375.00
  • Datum start : 10-10-2012 20:26
  • Datum einde : 01-11-2012 20:25
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 14
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ik heb een systeem online waarmee mensen afspraken kunnen maken bij hun kapper. Het 'ontwerp' van deze website is ooit eens snel en erg low-budget in elkaar gezet en niet echt mooi te noemen. Wat ik wil is een nieuw fris ontwerp. Als het enigszins kan zoveel mogelijk ruimte in de breedte van het scherm gebruiken en natuurlijk moet de bedoeling van de site in één oogopslag duidelijk zijn.
Verder ben ik een basis nodig voor reclamewerk als folders en brieven.

Bedrijfsomschrijving:

Barbero.nl
Een webapplicatie waar kapsalons uit heel nederland hun klanten online een afspraak kunnen laten maken. Zowel via de computer als via mobiel. Mobiele apps gaan in een later stadium ook gemaakt worden.

Doelgroep:

Voornamelijk beginnende kapsalons (één medewerker) en uiteraard hun klanten. Al is het wel mogelijk dat kapsalons met meerdere medewerkers zich kunnen inschrijven. Maar wel specifiek kapsalons.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Voorkeur voor lichte kleuren. Ik wil graag dat de site een frisse, heldere uitstraling heeft.

michel
  • Website design # 135024 voor Ontwerp voor webapplicatie en reclamewerk wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer michel:

      Beste Patrick,

      Ik heb heel erg mijn best gedaan om geschikte afbeeldingen te vinden en ik denk dat het aardig gelukt is. Het nadeel is alleen dat het stockafbeeldingen zijn en dat het dus extra kosten met zich meebrengt. Het voordeel is wel dat je keuze dan veel uitgebreider is dan wanneer je gratis afbeeldingen gebruikt.

      Ik heb een aantal geschikte beelden verzameld en een selectie gemaakt van diegene die naar mijn idee het beste zijn.

      Wat ik heel goed vind aan deze afbeeldingen, en waar ik specifiek op heb gezocht, is dat er op een bepaald gedeelte een focus is (waar het beeld is scherpgesteld) en de rest is een beetje vervaagd. Wel dusdanig dat je nog kunt herkennen wat het is maar de focus ligt heel duidelijk op één bepaald element. Bij grote beeldvullende afbeeldingen zoals ik deze in mijn ontwerp heb gebruikt is dat heel belangrijk omdat het de rust bewaard voor het oog en toch duidelijk is wat er 'gebeurd'.

      Tenslotte past de kleurstelling van deze selectie ook goed bij de rest van het design.

      Ik hoop dat deze voorbeelden een duidelijk beeld scheppen van wat er mogelijk is met het design en dat het ook het gewenste resultaat geeft waar je naar op zoek was.

      Als ik nog iets kan doen om je keuze makkelijker te maken hoor ik dat uiteraard graag.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 130901 voor Ontwerp voor webapplicatie en reclamewerk wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer michel:

      Beste opdrachtgever,

      Allereerst mijn complimenten voor het systeem. Ik vind het absoluut een leuk idee en ben het er mee eens dat het wel wat 'mooier' in de markt gezet mag worden. Daarom vind ik het ook een leuke opdracht om aan mee te doen.

      Dan mijn voorstel. Ik begrijp dat je de website zelf wilt gaan bouwen, en weet niet of je er al enige ervaring mee hebt, maar het zou mij leuk lijken om hem 'responsive' te maken. Dus zoals je zelf ook al aangeeft dat er qua vlakverdeling goed de ruimte wordt benut bij schermen met een hoge resolutie.

      Verder is mijn ontwerp gebaseerd op een lange scrollpage waarbij je, na het klikken op één van de hoofdmenu-items, naar dat betreffende onderdeel scrollt. De content wordt dan mooi uitgevuld over het scherm. Het is mijn bedoeling dat het menu, nu alleen uitgebeeld aan de bovenkant, sticky blijft aan de bovenkant. Dus wanneer je naar beneden scrollt blijft het menu wel zichtbaar.

      Qua indeling heb ik ervoor gekozen om het belangrijkste onderdeel bovenaan (op de homepage) te zetten. Het maken van een afspraak. Men kan hier direct mee beginnen vanaf deze pagina. Wanneer ze nog niet bekend zijn met Barbero kunnen ze daar eerst meer over lezen onder 'over barbero' of 'voor kapsalons' Daar staat een algemene uitleg en wordt door middel van een slider een aantal voordelen van Barbero belicht. Daaronder sluit ik in beide gevallen af met 2 call-2-action buttons omdat je de bezoeker uiteindelijk één van die handelingen wil laten verrichten.

      De Look&Feel; is wat mij betreft lekker helder, minimalistisch maar fris en van deze tijd. De afbeelding die ik bovenin heb gekozen is erg sfeerbepalend en kan desgewenst uiteraard variëren. Mocht het eerste voortel je aanspreken kunnen we dit soort details altijd later nog bijwerken.

      Ik ben zeer benieuwd naar je eerste indruk.

      MvG, Michel

    2. pheidotting zegt :

      Mijn eerste indruk: I'm impressed! Ziet er goed uit en ik merk dat je er goed over nagedacht hebt. Complimenten!
      Toch een kritiekpuntje: Ik vind er weinig 'kapper' inzitten. De grote foto is een leuke foto an sich, maar straalt niks 'kapsalons' uit naar mijn mening. Dat zou ik zelf graag anders zien. Tevens zou ik het leuk vinden als in de naam Barbero bovenin iets 'kappers' verwerkt zou zijn, dus een schaartje, een kammetje, zoiets.

      Mvg,
      Patrick

    3. michel zegt

      Beste Patrick,

      Bedankt voor je feedback. De grote foto straalt inderdaad weinig kapper uit. Wat deze vrouw wel uitstraalt is dat ze ergens heel erg blij/tevreden mee is. En in dit geval is dat dus met Barbero. Ik zal kijken of ik andere afbeeldingen kan vinden die meer aansluit bij het kapper-gevoel. In het logo heb ik reeds een kammetje verwerkt in de stam van de B. In kan me echter voorstellen dat je dit iets té subtiel vindt.



    4. pheidotting zegt :

      Netjes uitgelegd! En zoals je het uitlegt klopt het ook allemaal gewoon. Het kammetje in de B was me niet opgevallen, maar dat komt natuurlijk doordat het plaatje hier net te klein voor is. Mocht dit ontwerp uitgewerkt gaan worden, dan zal dat uiteraard beter opvallen door de grootte.

    5. michel zegt

      Begrijp ik hieruit dat je het ook eens bent met de afbeelding of zou je daar nog wel wat varianten van willen zien?

      En wat betreft de grootte; je krijgt toch wel een afbeelding op ware grootte te zien wanneer je op de thumbnail klikt of werkt dat niet?

    6. pheidotting zegt :

      Ik zag pas na mijn commentaar dat de afbeelding ook op volledige grootte kunt zien, maar inderdaad, het kammetje in de B is leuk zo.

      Wat betreft de afbeelding, laat het eerst maar zo, mocht deze inzending winnen, dan zien we dan wel wat we daar precies mee gaan doen.

    7. michel zegt

      Prima! doen we het zo. Dan wacht ik in spanning af :)

    8. pheidotting zegt :

      Hoi Michel,

      Met nog een week te gaan wordt het tijd om eens na te denken over de winnaar. Ik vind je ontwerp nog steeds mooi, alleen zou ik 'm tóch graag eens zien met een iets herkenbaardere afbeelding zoals we al hadden besproken.
      Zou je dat willen doen?

      Mvg,
      Patrick

    9. michel zegt

      Hallo Patrick,

      Dat wil ik zeker doen. Ik ga op zoek naar foto's die meer het 'kapper gevoel' uitstralen en zal dan een paar variaties uploaden.

    10. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network