ClickCease Logo gezocht voor project management start-up - Logo & Huisstijl - Brandsupply

Logo gezocht voor project management start-up

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: PMx
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 419.00
  • Datum start : 27-06-2015 23:32
  • Datum einde : 11-07-2015 23:25
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf, docx
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 95
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij, PMx, zijn op zoek naar een logo, 'strak' en waarin de letters PM als eenheid naar voren komen, en de x los onderscheidbaar is. PM staat voor project management. Voor de x (met kleine letter) gaan we allerlei superlatieve woorden met x gebruiken, bijvoorbeeld 'excellence', 'experience', .... Wij denken aan de volgende 2 mogelijke bijzinnen bij het logo:
1) 'the Power of Project Management'. Als de x verhoogd achter de PM geschreven wordt, is dit een machtsverheffing (in het Engels heet dit 'PM to the power of x'). Of
2) 'Project Management Excellence' (waar de x dan weer naar verwijst).

Graag zien wij een logo voorstel waar de bijzin is geintegreerd maar waarbij het logo ook zonder bijzin te gebruiken is.

Het logo moet aan de ene kant 'betrouwbaarheid', 'professionaliteit', 'halen van resultaat' uitstralen, maar ook 'wendbaarheid', 'pragmatisme', 'warme relatie' en 'energie'.

Bedrijfsomschrijving:

PMx levert ervaren, energieke en resultaatgerichte IT project managers voor het aansturen van complexe, internationale projecten voor de ontwikkeling van (bedrijfs)software. Onze project managers sturen vaak meer dan 50 mensen aan, die in de tijd van een jaar een bedrijfsapplicatie bouwen of aanpassen voor onze opdrachtgevers. Onze klanten zitten in alle industrietakken, publieke sector, financiële sector, utilities en industrie. Denk daarbij aan bedrijven als de Belastingdienst, Philips, PGGM of Essent.

Doelgroep:

Zakelijke markt, middel-grote tot grote ondernemingen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Wij geven de voorkeur aan een eenvoudig logo, met gebruik van slechts enkele kleuren (ipv zeer kleurrijk/kleurovergangen). Het logo mag op een gekleurde achtergrond, maar moet ook op een witte achtergrond goed tot zijn recht komen. Blauw (= betrouwbaarheid, stabiliteit) en oranje (= complementair t.o.v. oranje, energie) vinden we mooie kleuren, maar we laten ons graag verrassen.

In elk geval mag het blauw NIET te veel op het blauw uit het Capgemini logo lijken (www.capgemini.com). Ook mag het logo geen associaties geven met het PMI logo (www.pmi.org).

Het visitekaartje mag een afwijkende vorm hebben, b.v. door afsnijden van een deel van de randen of juist het maken van een contour/opening in de kaart.

Gebruik van lettertype voor de brief: een must is het gebruik van een standaard lettertype. Dit om te voorkomen dat een document opeens een andere layout krijgt als bij het openen bij de ontvanger het letterype niet op de computer aanwezig is. Geen Times Roman a.u.b, liever een wat strakker lettertype (maar Arial hoeft nou ook weer niet meteen...).

Social Network