ClickCease Verzin de merknaam en het logo voor een nieuwe online verzekeraar - Bedrijfsnaam - Brandsupply

Verzin de merknaam en het logo voor een nieuwe online verzekeraar

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: newco2012
  • Categorie: Bedrijfsnaam
  • Totaal budget: € 250.00
  • Datum start : 04-04-2012 15:58
  • Datum einde : 18-04-2012 15:44
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 25
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Om succesvol de markt te betreden en om de grote jongens te laten zien dat het echt anders kan, hebben we behoefte aan een specifieke bedrijfsnaam/merknaam en logo voor onze nieuwe online verzekeraar die voor de doelgroep 50 plus serviceverlening combineert met internettarieven !

Wij willen ons bedrijf als volgt positioneren:

- Dé verzekeringsadviseur en vergelijker voor de 50plus doelgroep in Nederland.
- Dé beste klantenservice leveren van alle financiele dienstverleners in Nederland.
- Dé verzekeringsadviseur die volledig transparant is. Met als lading dat ons bedrijf niet alleen open is in alles en dus alles betrouwbaar is, maar ook wordt alles door een maatschappelijk verantwoorde bril bekeken, bedacht en gerealiseerd.
- Wij zijn duidelijk anders dan de huidige verzekeraars / merken. ->180 graden opposite
- Ook persoonlijke service na het afsluiten van de verzekering, jaarlijkse controle op gewijzigde situatie en vergelijking en niet meer automatisch verlengen. Tevens controle vergelijking als er tussentijds zaken veranderen, zoals verhuizing, gezinssamenstelling, aanpassing voorwaarden en premie door maatschappij
- Wij willen een persoonlijk merk worden (voorbeeld introductie BEN mobile).

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn de eerste digitale 50 plus only adviseur en vergelijker voor schadeverzekeringen van Nederland.

Consumenten kunnen met behulp van de nieuwe verzekeraar eerst eenvoudig persoonlijk advies krijgen over de polis die het beste bij hun situatie past. Daarna vergelijken we de markt op aanbieders die deze verzekering kan bieden op prijs en voorwaarden. Vervolgens kan gemakkelijk en voordelig de juiste polis worden afgesloten.

Onze ambitie is om met deze nieuwe digitale adviseur, transparantie, gemak, eenvoud en voordeel te verschaffen aan 50plus consumenten en een platform waarop eenvoudig snel en voordelig verzekeringen kunnen worden afgesloten en beheerd.

Service is key bij ons nieuwe concept! Wij geloven erin dat we verzekeringen kunnen leveren zoals verzekeringen bedoeld zijn en met een service niveau dat men niet gewend is!

De consumenten kunnen bij ons nieuwe online platform terecht voor onder andere autoverzekeringen, reisverzekeringen, opstal en inboedelverzekeringen, camperverzekeringen en caravanverzekeringen etc.

Doelgroep:

De klanten waar wij het vuur voor uit de sloffen gaan lopen zijn consumenten boven de 50jaar. Uit cijfers van het CBS blijkt dat er op dit moment 5.8 miljoen personen zijn die ouder zijn dan 50 jaar. De groep 50plussers kan grofweg onderscheiden worden in drie leeftijdsgroepen, namelijk de vooroorlogse generatie, de stille generatie en de naoorlogse babyboomgeneratie.

Dé 50-plusser bestaat niet, maar heeft vele gezichten, kleuren en verschijningsvormen. Ieder segment kent zo zijn kenmerken en gedrag. Zo is bekend dat deze groep meer dan de helft van alle auto’s koopt. Maar bij nadere bestudering blijkt dan bijvoorbeeld dat een kwart van deze doelgroep zich nauwelijks voor auto’s interesseert en dat ruim de helft zelfs “in” is voor een hybride auto.

Onderzoek van het 50+ Expertisecentrum leverde vijf typologieën op die ieder een ander gedragspatroon hebben: de Behoudende Zorgzamen, de Oudere Afwachtenden, de Stoere Prijsbewusten, de Jongere Ruimdenkers en de Vrijgevochten Voorlopers. Wij willen ons in eerste instantie richten op de generatie 3, de babyboomers. Qua typeringen zullen wij ons focussen op de jongere ruimdenkers en vrijgevochten vooroplopers. De kenmerken van deze twee typeringen zijn:

Type 4 – Jongere Ruimdenkers
De Jongere Ruimdenkers zijn innovatief, progressief, sociaal en stijlvol. Ze vinden
eerlijkheid, betrouwbaarheid en ruim van geest zijn belangrijk. Internet is de belangrijkste mediabron voor deze groep, televisie kijken of radio luisteren doen ze nauwelijks. Aantrekkelijke, creatieve en betrouwbare merken hebben een streepje voor onder deze groep. Gemiddeld voelt men zich 44 jaar.

Type 5 – Vrijgevochten Vooroplopers
Extravert, individueel en erg innovatief: enkele kenmerken van de Vrijgevochten Vooroplopers. Deze groep omvat de meeste innovators/early adopters. Ze zijn bedreven in het gebruik van computers, internet en mobiele telefoon, en hebben thuis de beschikking over deze zaken. Consumenten in deze groep zijn zware mediagebruikers, zowel van traditionele als van nieuwe(re) media. Gemiddeld voelt men zich 46 jaar.

Binnen deze twee benoemde groepen zal NEWCO zich richten op de 50plussers die het volgende profiel hebben; loyaal, service boven prijs, meer dan gemiddeld vrij besteedbaar inkomen en steeds meer internet minded en gedreven.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De gekozen naam moet nog beschikbaar zijn als domeinnaam met extentie .nl en .com

Met betrekking tot de merknaam voor ons nieuwe bedrijf zijn twee namen in overweging genomen maar niet gekozen! Hieronder volgen de twee namen en de overweging om niet te kiezen;

- Essentia -> latijnse woord voor kern -> Veel bedrijfsnamen zijn al gebaseerd op het woord Essentia.
- Verus -> latijnse woord voor echt -> Wederom veel bedrijfsnamen met het woord Verus.

Social Network