ClickCease Ontwerpen van Orange+Blue - Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd.

Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd.

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: dennisdaems
  • Categorie: bedrijfsnaam & logo
  • Totaal budget: € 375.00
  • Datum start : 21-12-2010 22:31
  • Datum einde : 10-01-2011 22:31
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,Vector
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 38
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij hebben behoefte aan drie zaken:
1. Een bedrijfsnaam. Deze dient vertrouwen, warmte, vernieuwing, zorg (op locatie), kwaliteit, gemak en professionaliteit uit te stralen. Dit geldt tevens voor de gebruikte kleuren en het bijbehorende logo wat begrijpelijk dient te zijn voor ouderen en professioneel voor gebruik in directiekamers.
2. Een bijpassend en ondersteunend, onderscheidend logo.
3. De daarbij horende huisstijl (op basis van het logo).

Bedrijfsomschrijving:

Mijn broer (tandprotheticus) en ik (bedrijfskundige) hebben een zorg-oplossing bedacht voor ouderen en bewoners van zorginstellingen die tandprothetische zorg nodig hebben maar moeilijk de deur uit kunnen (bijv. omdat begeleiding van familie of verplegend personeel noodzakelijk is).

Het geleverde product is de volledige tandprotheses (kunstgebitten in de volksmond), gedeeltelijke tandprotheses, reparaties van kunstgebitten, klikgebitten e.d. De dienst is daarbij dat patiënten (ouderen) op locatie worden geholpen.

Daarbij worden alle moderne middelen ingezet om de zorg zo efficiënt en effectief mogelijk bij de doelgroep te realiseren. Kern van de oplossing is dat ouderen in hun eigen leefomgeving worden behandeld (vaak 4 tot 6 behandelingen). Daarbij gaan we uit van de ‘beste willen zijn’ in de zorg en service die we leveren. Topmaterialen, garanties en duurzame relaties met onze patienten.

Verder gaan we in de eerste helft van 2011 van start op een kleinschalige wijze om ons concept te verfijnen om vervolgens uit te breiden/door te groeien tot een organisatie met verschillende regiokringen van tandprothetische zorg in Nederland waarbij we ouderen (en zorginstellingen) ontzorgen. Daarbij vormen we een flexibele en slimme organisatie die breekt met de traditionele vorm van tandprothetische zorg en aandacht.

Doelgroep:

Er zijn drie doelgroepen die wij willen overtuigen van onze oplossing:
1. Ouderen wonende in een zorginstelling. leeftijd meestal >60jr
2. Directie van zorginstellingen. leeftijd tussen 30 – 60jr
3. Zelfstandig wonende ouderen. leeftijd >55jr

Met directie van zorginstellingen sluiten wij partnerships waarbij wij in hun instelling zorg realiseren. Deze directie doelgroep is essentieel voor het slagen van onze oplosssing. Hun winst zit in het feit dat er geen lang beslag op verzorgend personeel wordt gelegd, geen vervoerskosten en een aanvullende service naar ouderen is.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De gebruikte kleuren en vormen dienen te ondersteunen in de omschrijving van de behoefte (vertrouwen, warmte, vernieuwing, zorg, kwaliteit, gemakt en professionaliteit). En dient zowel directieleden als voor ouderen aan te spreken.

Orange+Blue
  • bedrijfsnaam & logo # 9556 voor Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Orange+Blue:

      Hallo Dennis,

      bedankt voor je positieve reactie. we zijn aan de slag gegaan met een bijpassend logo en hierbij het resultaat:

      - gekozen voor onderkasten ipv hoofdletters. dit zorgt voor laagdrempeligheid
      - zoals verzocht het dik/dun effect er in laten zitten, wel een iets "ronder" lettertype gekozen voor laagdrempeligheid/zachtheid
      - kleurstelling gekozen voor ingetogen blauw. dat wekt vertrouwen.
      - gecombineerd met een frisse kleur groen (geeft lekker mondgevoel) of een warme kleur roze (warmte). lichtblauw (fris) hebben we ook nog geprobeerd maar dat oogt dan weer te klinisch en te koel.

    2. dennisdaems zegt :

      Op dit moment onze favoriet. Met name met de warme kleur roze. Ik leg hem even voor aan mijn broer. En kom er op terug.

    3. Orange+Blue zegt

      hoi Dennis,

      leuk om te horen. we wachten af. fijne dagen alvast.

      Roy & Jeanine

    4. dennisdaems zegt :

      Hallo Roy & Jeanine,

      Mijn broer vind ik deze ook bijzonder interessant. De naam zegt in 1 woord hoe of wat. Het logo ook erg goed. Mijn vraag is hoe een huisstijl er uit zou zien? Bijv. visite kaartje e.d.

      De kleurstelling twijfelen we nog een beetje over, dus graag advies. Het ingetogen blauw is perfect... De groene/roze lijn in het logo is onze twijfel. Zou je er nog een variant voor kunnen maken met een andere kleur groen/roze/ evt. paars (weet niet hoe dat bij blauw past)?

      Groet, Dennis

    5. Orange+Blue zegt

      Hallo Dennis,

      paars kan ook prima alleen heeft niet zoveel contrast met het blauw, waardoor het een beetje "braaf" kan gaan ogen. heb het even met een frisse kleur paars geprobeerd. en verder toch even met lichtblauw, limoen en (ook interessant maar iets duurder om te drukken) met zilver.

      zal na de kleurkeuze ook zsm een voorbeeld van een visitekaartje maken (beetje in vakantiemodus momenteel ;) )

      Groet, Roy.

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 10091 voor Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Orange+Blue:

      zoals verzocht met groen en oranje :)

    2. dennisdaems zegt :

      Hi Roy,

      Ik laat je vanavond later even de definitieve kleur weten. Ivm de huiststijl e.d.

      Gr, Dennis

    3. Orange+Blue zegt

      Hoi Dennis,

      prima. wellicht kun je dan ook al direct de gegevens doorgeven die je op briefpapier/visitekaartje zou willen melden? dan kan het plaatje direct duidelijk worden :)

    4. dennisdaems zegt :

      Hai Roy,

      Mijn broer overtuigd, het wordt de warme roze.

      Is het mogelijk je morgen alles door te geven? Ik heb nu nog niet de telefoonnummers beschikbaar.

      Groet, Dennis

    5. Orange+Blue zegt

      Hoi Dennis,

      goed gedaan ;) is op zich prima, zie alleen dat de wedstrijd nog maar 3 dagen loopt en weet niet zeker of ik dit weekend nog tijd hebt. maar anders kan het nog via e-mail ;)

      gr roy

    6. dennisdaems zegt :

      Hi Roy,

      Kun je mij je emailadres geven voor de zekerheid? En stel ik wil in de toekomst zaken met je doen, hoe en waar kan ik je bereiken?

      Gegevens kaartje 1:
      Tandprotheticus Walter Daems
      Postadres:
      Rhijnspoor 2
      6846 GD Arnhem
      M. 06 51 213 360
      www.detandprothesedienst.nl

      Gegevens kaartje 2:
      drs. Dennis Daems
      Postadres:
      Rhijnspoor 2
      6846 GD Arnhem
      M. 06 50 442 443
      www.detandprothesedienst.nl

      Het briefpapier is aan jou. 1e blad met postadres en 06 50 442 443. 2e blad en volgende alleen met logo.

      Is het mogelijk om ook een www.versie te maken van het logo? Dwz. www ervoor en .nl er achter? Just in case we need it...

      Bedankt zover en gefeliciteerd alvast ;)

      Gr, Dennis

    7. Orange+Blue zegt

      Hoi Dennis,

      ik zal je even een berichtje sturen. via mail werkt toch makkelijker ;)

      Gr. Roy

    8. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 9712 voor Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Orange+Blue:

      (voor commentaar zie vorige post)

    2. dennisdaems zegt :

      Hai Roy,

      Geen probleem mbt de vakantiemodus... het is er tijd voor.

      We dubben nog tussen drie kleuren: de warm roze uit je eerste logo, de turquoise blauwe en een warme kleur oranje. Deze laatste zit er niet bij. Zou je die nog kunnen uploaden evenals een wat warmere groene kleur? Dan maken we daarna de keuze.

      Groet, Dennis

    3. Orange+Blue zegt

      Hoi Dennis,

      oranje/blauw zou ik persoonlijk afraden want dat is de meest velige kleurcombi die altijd gekozen wordt (rabobankeffect) en daardoor minder onderscheidend. maar zal toch zsm een voorbeeld ervan maken.

      maar wat betreft een "warmere" kleur groen, wat bedoel je daar mee? ik heb al 2 groentinten gehad maar groen bestaat nu eenmaal uit geel en blauw. ga je dat "warmer" maken door er rood aan toe te voegen dan wordt het bruiner (niet fris/bederf). bedoel je dat?

      gr roy

    4. dennisdaems zegt :

      Hi Roy,

      Beste wensen nog.

      Inderdaad, het is safe. Mee eens. blauw/oranje doet iedereen... Het is meer zodat we achteraf niet denken, hadden we maar...

      Groen?Ik bedoel de tint in R=0 G=130 B=0. Zoiets bijvoorbeeld.

      We zien je creaties verschijnen en vervolgens mail ik je terug voor de definitieve kleur. Mijn voorkeur heeft de warme roze (maar ik moet nog iemand overtuigen ;-)

      Groet Dennis

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 9453 voor Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Orange+Blue:

      allereerst de naamstelling (verfijning vh logo kan beter in later stadium).

      - link aan bekende/vertrouwde kreten als de Trombosedienst
      - duidelijk en direct to the point

    2. dennisdaems zegt :

      Zeer skun bedacht. Complimenten. De naam heeft op dit moment mijn voorkeur. En de combi van vet en niet vet lettertype ook. Ben benieuwd naar een toepasselijk logo.

      Groet, Dennis

    3. studio zwart zegt

      het gaat toch niet over tandpasta?

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network