ClickCease Kidz, homes & businesses, 3 logo's, 1 familie - Logo - Brandsupply

Kidz, homes & businesses, 3 logo's, 1 familie

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Carola
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 09-04-2012 15:51
  • Datum einde : 09-05-2012 15:49
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,aipdf, eps, gif
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 54
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

De logo's zullen worden gebruikt op stationery, maar in eerste instantie zichtbaar worden op de drie websites (wellicht een vervolgopdracht).

De merkwaarden van de drie bedrijfjes luiden als volgt:
Kidzstories - origineel, authentiek, speels, fantasierijkorigine
Homestory - betrouwbaar, betrokken, persoonlijk, uitzonderlijk/bijzonder, origineel, actief
Businessstory - betrokken, origineel/inventief, actief

Bedrijfsomschrijving:

Kidzstories, Homestory en Businessstory zijn 3 nieuwe bedrijfjes met verschillende activiteiten en één eigenaar. Gemeenschappelijke factor is de 'creatieve pen' van de eigenaar.
Kidzstories is een online boekwinkeltje waar gepersonaliseerde kinderboeken, d.w.z. boekjes met de naam van het kind, mama, papa, opa of hond erin verwerkt, worden verkocht. Er zijn ook gewone kinderboekjes te koop. Kinderen zijn uniek. Ze zijn speels en hebben fantasie. Kidzstories geeft ze hun eigen uniek verhaal.

Homestory is een bedrijf dat particulieren begeleidt in de verkoop van hun woning.Ieder huis heeft zijn eigen verhaal. De eigenaren kennen dat het beste. Homestory helpt hen dat verhaal te verwoorden via brochures, een facebookpagina, tijdens bezichtigingen van belangstellenden. Alle materiaal dat wordt gemaakt om het huis te verkopen is uniek en past alleen bij dat specifieke huis.

Businessstory is een bedrijf dat strategische marketing- en communicatie-adviezen geeft, redactionele communicatie verzorgt en evenementen/congressen/seminars organiseert. Voor bedrijven. Ook hier geldt weer dat ieder bedrijf(sverhaal) uniek is. Businesstory werkt dat verhaal uit in een communicatieplan,in communicatiemiddelen, in een artikel, in een feest. There's a story in everything.

Drie bedrijfjes, één creatieve eigenaar.

Doelgroep:

Kidzstories: iedereen in de omgeving van kinderen in de leeftijd van 0 -8 jaar, dus papa's en mama's, opa's en oma's, vrienden, familieleden, peettantes en -ooms.

Homestory: particuliere woningverkopers.

Businessstory: bedrijven in welke sector dan ook (specialisaties vastgoedsector, bank- en verzekeringswezen).

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Drie logo's, drie verschillende doelgroepen, één eigenaar. Moeten de logo's familie zijn van elkaar? Dat laat ik ook aan jullie over.

Ik heb een voorkeur voor een combinatie van een woord- en beeldmerk of een beeldmerk waarbij de merknaam in kleur en lettertype aansluit bij het beeldmerk.
Ik hou van ronde lettertypes, niet van schreefletters. Datzelfde geldt voor vormen.
Geen blauw, groen, geel en rood als primaire kleur gebruiken, tinten daarvan zijn prima. Lichtblauw als de lucht, appelgroen, enz.

Look & feel:
Kidzstories - warm, speels, liefdevol, authentiek, nieuw, grappig
Homestory - warm, zakelijk, vakmanschap
Businessstory - warm, zakelijk, vakmanschap

Social Network