ClickCease Ontwerpen van B-Design - Logo Latent Talent

Logo Latent Talent

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Suzanne Kroot
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 200.00
  • Datum start : 12-05-2011 11:05
  • Datum einde : 19-05-2011 11:46
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,EPS
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 59
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Logo is een eerste aanzet, waarop later een huisstijl gebaseerd zal worden. In een later stadium wordt bepaald of dit ook aan de graphic designer van het logo wordt toebedeeld. Logo wordt in eerste instantie gebruikt voor stationary, website en brochure.

Bedrijfsomschrijving:

Bedrijfsnaam: Latent Talent
Korte omschrijving dienst:
Een start-up in personeelsvoorziening: werven, bemiddelen en matchen van personeel.
Het gaat hier om kandidaten die uitstromen uit werk, of in een uitkeringssituatie zitten. Sectoren waarin kandidaten geplaatst worden zitten voornamelijk in de ‘handjes’ sfeer: Lassers, stukadoors, timmermannen, productiewerk. Met name zal de dienst zich specifiek richten op grote projecten. Doel is een vast dienstverband bij de werkgever. Latent Talent kan een tijdelijke uitzendconstructie bieden, tot werknemer binnen afgesproken periode klaar is voor dienstverband bij werkgever. Het verschil met een reïntegratie bureau is dat Latent Talent eerst opdrachten werft vanuit een breed werkgeversnetwerk en daar geschikte kandidaten bij zoekt (en dus niet andersom). Het werven van kandidaten geschiedt hoofdzakelijk door het zelf selecteren van kandidaten met een uitkering van het UWV of gemeenten. Indien nodig wordt er een opleiding aangeboden / ingekocht bij een opleider. Kernwaarden van het bedrijf: professioneel, integer, daadkracht, deskundig, klantgericht.

Doelgroep:

Latent Talent heeft te maken met 5 doelgroepen
- UWV en gemeenten: werving kandidaten
- Werkgevers: grote bedrijven, projectontwikkelaars
- Werkzoekende uitkeringsgerechtigden
- Verzekeringsmaatschappijen
1 logo dat alle doelgroepen aanspreekt.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Logo moet reproduceerbaar zijn op beeldscherm en print, het mag geen kleurafwijkingen vertonen. Tevens is het een vereiste dat het goed reproduceerbaar is in zwart/wit.
Geen fotografie in logo.
Belangrijk voor logo: professionele uitstraling, no-nonsense
Geen specifieke kleurwens.
Het logo levert een grote bijdrage aan de herkenbaarheid en top-of-mind positie

Er is nog geen definitief besluit genomen over url en bedrijfsnaam, daarom het verzoek om verschillende varianten te ontwerpen.
1. Latent Talent
2. Latent-Talent
3. Latent Talent BV
4. Latent Talent personeelsvoorziening

B-Design
  • Logo # 21356 voor Logo Latent Talent wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer B-Design:

      Hoi, bedankt voor de feedback! De plusjes kunnen door ze wat steviger neer te zetten, wat meer daadkracht uitstralen, net als met een dikkere typografie. Door twee kleuren te gebruiken en die letterlijk elkaar te laten verbinden hoop ik de doelgroepen visueel samen te brengen. Ze vullen elkaar aan en hebben elkaar nodig.

      Ik heb een schetsvel gemaakt vol vormen en kleuren, mocht u naar aanleiding daarvan nog meer willen zien hoor ik het graag!

      Met vriendelijke groet*

    2. Suzanne Kroot zegt :

      Hoi B-Design,

      Bedankt voor je nieuwe inzendingen. En fijn dat je zoveel varianten hebt gemaakt. Ik moet eerlijk toegeven dat het niet helemaal gebracht heeft waar ik naar op zoek ben. De eerste blijft me persoonlijk het meeste aanspreken, maar of dat ook voor de doelgroepen telt daar ben ik nog niet helemaal uit.

      Groet Suzanne

    3. B-Design zegt

      Hoi! Misschien ligt het aan het vrolijk, fris kleurgebruik!?! Heel veel succes, ik ben in ieder geval reuze benieuwd!

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 21152 voor Logo Latent Talent wedstrijd Klacht indienen
    1. Suzanne Kroot zegt :

      Hoi B-Design,

      Zeker gecharmeerd van je ontwerp. Beeldmerk is leuk bedacht (kruisjes). Daarnaast heeft het van dichtbij en veraf een ander effect. Zou je nog eens wat meer kunnen laten zien? Sowieso zou ik nog wel een kleurvariant op het beeldmerk willen hebben (zodat ik kan checken welke kleurcominaties de meeste doelgroepen aanspreekt). En ik ben benieuwd of je nog andere creatieve ideeen hebt voor een beeldmerk.
      Alvast bedankt!
      SUzanne

    2. Suzanne Kroot zegt :

      Nog even wat extra info om bij extra ontwerpen in je achterhoofd te houden. 'No-nonsense en daadkracht' zijn naast het 'samenbrengen van de doelgroepen', twee belangrijke waarden die we straks bij het maken van een logo keuze in ons achterhoofd laten meewegen.
      Suzanne

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 21151 voor Logo Latent Talent wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 21150 voor Logo Latent Talent wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer B-Design:

      Hallo!

      Bij deze een voorstel voor een logo. In mijn logo staat de plus centraal. Plus is positief en een meerwaarde. Wat Latenttalent is voor bedrijven danwel voor de mensen die weer aan het werk willen. Een win-win voor iedereen.

      Ik hoor graag wat u ervan vind, succes met uw keuze!

      Met vriendelijke groet*

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network