ClickCease Logo voor Echtscheidingsplaza.com - Logo - Brandsupply

Logo voor Echtscheidingsplaza.com

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: Slaap
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 229.00
  • Datum start : 13-08-2014 10:10
  • Datum einde : 27-08-2014 10:07
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 40
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zijn op zoek naar een logo voor ons nieuwe initiatief ‘Echtscheidingsplaza.

Bijgaand korte uitleg en doel:

Ontwikkeling:
Een echtscheiding is een emotionele gebeurtenis, met grote impact op persoonlijk en financieel vlak. Ouders die gefrustreerd zijn, boos zijn, zijn alle waarden en normen van hoe om te gaan met elkaar vergeten.

Ongeveer een derde van de huwelijken eindigt in een echtscheiding. In 2012 vonder er in Nederland ca. 33 duizend echtscheidingen plaats ten opzichte van ca. 19 duizend echtscheidingen in 2011. Naar schatting maakten in 2012 zo’n 50.000 kinderen een echtscheiding mee*. Er vinden dus steeds meer echtscheidingen plaats en bovendien dat het aantal minderjarige kinderen die daarbij betrokken zijn ook toeneemt.

Het probleem met de gang naar de rechter is, dat door die stap de verhouding bijna onvermijdelijk bekoelt omdat mensen tegenover elkaar komen te staan.
Kinderen hebben té vaak te lijden onder de scheiding van hun ouders. Vaak (bijna altijd) lijkt het alleen om/over de ouders te gaan. De kinderen zitten vaak in een spagaat van gevoelens. Schaamte, loyaliteit, angst en onzekerheid.

Doelstelling:
Mensen helpen uit een conflict te komen en daarna in redelijke harmonie samen verder te komen en de belangen van het kind voorop stellen.
Ons verdiepen in de behoeften van het kind (in ontwikkeling)
Zorgen dat de ouders elkaar het ouderschap gunnen en hun kind(eren) een goed contact met beide ouders waarborgen. Als je dat goed regelt en de afspraken goed nageleefd worden dan winnen beide ouders maar ook de kinderen daar veel bij.
Zoveel mensen te helpen als mogelijk om hun relatie weer zo te herstellen dat er een werkbare relatie (ring) gesmeed kan worden.
Het belang van de kinderen speelt hierbij een grote rol.

Propositie:
Echtscheidingsplaza is een samenwerkingsverband waarin vakmensen als mediators, accountants, fiscalisten, notarissen en therapeuten gezamenlijk met relevante partners zorgen voor het helpen van veel mensen. Samenwerken en kennis delen zijn de speerpunten. Echtscheidingsplaza regelt voorzorg, begeleiding en nazorg.

Door de juiste vakmensen bij elkaar te brengen kunnen mensen snel en vakkundig geholpen worden. Aandacht voor het menselijke aspect (mediator en kinder-therapeut), maar ook de zekerheid dat je niet met een financiële kater achterblijft
Het notariaat biedt een pragmatische oplossing voor de juridische uitdaging van een cliënt. Onderlinge samenwerking verhoogt de effectiviteit en biedt meer totaalinzicht en betrouwbaardere begeleiding naar cliënten.

Ter beeldvorming enige (beperkt) vergelijkbare initiatieven:
http://www.scheidingsinformatie.nl/
http://www.bellekindertherapie.nl/page10.php
http://www.gekedelange.nl/themas/scheiden/
http://www.das.nl/scheidingshulp/

Uitstraling: Betrouwbaar, rustgevend en gespecialiseerd. Géén hoog commerciële uitstraling maar kwaliteit en resultaatgedreven vanuit ideële optiek.
Kleuren: Wit, blauw, rood/oker

Bedrijfsomschrijving:

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Social Network