ClickCease Ontwerpen van welroosmedia - Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence

Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: ruben.wegman
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 275.00
  • Datum start : 29-02-2012 09:23
  • Datum einde : 18-03-2012 09:20
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 44
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

In 2012 zijn we van start gegaan met een 5-jarig verbeteringsprogramma met de naam Road to Excellence. Doel van dit programma is de verwachte omzetgroei van ons bedrijf gepaard te laten gaan met een bedrijfsbrede professionaliseringsslag. Daarbij worden alle aspecten van de bedrijfsvoering onder de loep genomen zoals de manier waarop we nieuwe producten ontwikkelen, hoe we verkopen, hoe we onze klanten ondersteunen, enz. Om de impact van dit programma zo groot mogelijk te laten zijn, willen wij voortdurend communiceren met onze collega’s over de voortgang van het Road to Excellence programma.

Wij zijn dan ook op zoek naar een logo voor dit programma dat we kunnen gebruik als “visuele kapstok” voor de interne communicatie

Bedrijfsomschrijving:

Nedap N.V. (www.nedap.com)

Nedap is een fabrikant van intelligente technologische oplossingen voor relevante vraagstukken. Voldoende voedsel voor een groeiende bevolking, schoon drinkwater over de hele wereld, slimme netwerken voor duurzame energie zijn slechts een paar voorbeelden van onderwerpen waar Nedap zich mee bezighoudt.

De kracht van Nedap

Nedap creëert toegevoegde waarde met producten die relevante problemen oplossen. Daarom spreken we over technologie die er toe doet. Niet de technologie, maar de manier waarop er dagelijks gebruik van wordt gemaakt staat daarbij centraal. De oplossingen van Nedap onderscheiden zich dan ook doordat nieuwe technologieën op creatieve en innovatieve wijze in elegante, gebruiksvriendelijke producten verwerkt worden.

Naast gedetailleerde kennis van technologische ontwikkelingen heeft Nedap ook een diep inzicht in verschillende marktsegmenten in huis. Nedap bestaat daartoe uit verschillende marktgroepen, ieder gericht op een eigen marktsegment. Elke marktgroep is zowel verantwoordelijk voor de ontwikkeling als het vermarkten en verkopen van haar producten.

Doordat elke marktgroep als een zelfstandige onderneming functioneert, resulteert dit in uitgebalanceerde combinaties van technologie, producten en businesses afgestemd op een specifiek marktsegment.
Door slim gebruik te maken van de kennis en ervaring van andere marktgroepen worden producten sneller ontwikkeld en naar de markt gebracht; een belangrijke bron van onze concurrentiekracht.

Nedap biedt haar medewerkers de kans om te ondernemen in technologie die er toe doet. Door de platte organisatie is het niet de plaats in de hiërarchie die telt maar de kwaliteit van je argumenten. Eigen initiatief, doorzettingsvermogen en persoonlijk ondernemerschap zijn daarbij cruciaal. Persoonlijk ondernemerschap staat binnen Nedap voor het nemen van verantwoordelijkheid en het omzetten van ideeën in actie.

De N.V. Nederlandsche Apparatenfabriek “Nedap” is opgericht in 1929, genoteerd aan de beurs sinds 1947 en heeft wereldwijd meer dan 650 mensen in dienst.

Doelgroep:

Medewerkers van Nedap

Kleuren, favoriete logo's, must haves

In 2011 heeft Nedap een nieuwe logo gepresenteerd. Onze voorkeur is dan ook om de stijl van dit nieuwe bedrijfslogo terug te laten komen in het gevraagde logo voor het Road to Excellence Programma. Dat kan het kleurgebruik zijn of de Asterisk die we veel gebruiken in onze communicatie. Maar we laten ons graag verrassen!

** We gebruiken bij het nieuwe logo het Aller lettertype. Dit is geen eis voor het gezochte logo maar werkt misschien wel.

welroosmedia
  • Logo # 69769 voor Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer welroosmedia:

      Ruben,

      We hebben direct het logo op verzoek aangepast en de positie van 'Road' t.o.v. de Arterisk is nu gelijk aan het logo van Nedap.

      Hopelijk naar wens zo, en zo niet ... geen probleem, we passen het graag aan.

      Met vriendelijke groet,
      Dennis

      Welroos Media

    2. ruben.wegman zegt :

      Hartstikke goed! We wachten nu tot 18/3 wanneer de wedstrijd is afgelopen (ik had niet gedacht zo snel zulke goede ontwerpen te krijgen). Dan zullen een aantal mensen in onze organisatie een beslissing nemen.

      Maar dit logo maakt een uitstekende kans!

      Bedankt!

      Ruben

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 69721 voor Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer welroosmedia:

      Ruben,

      Dank voor je feedback en wederom de waardering.

      Met zo'n waardering worden wij natuurlijk blij en met zo'n feedback nog veel meer, men weet dan exact wat de klant wil en het is ons duidelijk.

      Zoals je ziet, een aanpassing n.a.v. de feedback.

      Links bovenin het logo met een kleinere 'pijl' onder de Asterisk met behoud van de lettergrootte die ik had gebruikt.

      Rechts bovenin hetzelfde formaat 'pijl', echter dan met de lettergrootte en positie zoals deze gebruikt wordt in het Nedap logo.

      Het verkleinen van de 'pijl' onder de Asterisk, haalt wel een leuk detail weg als je kijkt naar het voorbeeld rechts onder in. Door die grootte te hanteren, werden zowel de naam als de 'pijl' nog iets meer met elkaar verbonden daar schetsmatig een verbinding ontstond. Zie de rode stippellijn.

      Maar, klant is koning dus naar wens de bovenste uitgewerkt.

      Graag vernemend.

      Met vriendelijke groet,
      Dennis

      Welroos Media

    2. ruben.wegman zegt :

      Dennis,

      Je hebt wel gelijk... De samenhang is inderdaad minder. Is dit misschien op te lossen door het vorige ontwerp te pakken en gewoon de asterisk dichter bij Road te plaatsen?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 69519 voor Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer welroosmedia:

      Ruben,

      Bij deze hebben we het voorkeurslogo aangepast met allemaal hoofdletters.

      Daarbij gebruikmakend van het bovenste logo met het lettertype de Alle Bold geschreven in kapitalen (hoofdletters)

      De onderste twee zijn beide opgemaakt uit de Aller Display. Een variant in de font-family welke standaard in hoofdletters wordt geschreven. Hierbij direct een opzet gemaakt voor gebruik van het nieuwe logo op een donkere achtergrond.

      Mochten er nog wijzigingen noodzakelijk zijn om de fine-tuning af te ronden, dan vernemen we dat graag.

      Graag vernemend.

      Met vriendelijke groet,
      Dennis

      Welroos Media

    2. ruben.wegman zegt :

      Dennis,

      We zijn er bijna! Bovenste variant vind ik het mooist. Alleen vind ik de asterisk met de 'pijl' links daaronder iets te groot in verhouding met de letters. Zou je Asterisk met pijl iets kleiner kunnen maken. En zo plaatsen dat asterisk ook precies linksboven de R van Road komt te staan. Net zoals bij het Nedap logo.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 68849 voor Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer welroosmedia:

      Beste opdrachtgever,

      Dank voor de voorgaande feedback en de bijbehorende waardering.

      We hebben getracht het logo wat compacter te maken door "Excellence" onder "Road to" te plaasten.

      Zoals men ziet, in enkele verschillende uitvoeringen waarbij direct gebruikt gemaakt is van het font Aller. Ook de is in verschillende varianten toegepast in de 4 logo's.

      Het logo links onder in hebben we nog een extra tintje gegeven door het beeldmerk meer bij de naam te betrekken.

      Graag vernemend.

      Met vriendelijke groet,
      Dennis

      Welroos Media

    2. ruben.wegman zegt :

      Begin echt enthousiast te raken.

      De optie linksboven spreekt bij het meeste aan. Ik zou het nog wel graag willen zien in hoofdletters. Dan wordt asterisk in verhouding met de letters ook iets kleiner in dezelfde verhouding als in het Nedap logo.

      Ruben

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 68547 voor Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer welroosmedia:

      Beste opdrachtgever,

      Bij deze onze inbreng voor het Road to Excellence Programma binnen uw organisatie te gebruiken als "visuele kapstok".

      Het logo is op gebouwd uit een beeldmerk welke de opbouw en de weg naar "de top" symboliseert met een schetsend karakter naar het uiteindelijke doel.

      De naam is duidelijk herkenbaar opgezet in combinatie met het Nedap logo.

      Kleuren gebruikt zoals de huisstijl beschrijft van Nedap.

      Graag vernemend.

      Met vriendelijke groet,
      Dennis

      Welroos Media

    2. ruben.wegman zegt :

      Ziet er goed uit. Ik vind de weg naar de top mooi. Maar ik zou liever een wat compacter logo willen hebben. Bijvoorbeel door Excellence onde road to te plaatsen. Het Nedap logo zelf hoeft er niet in verwerkt te worden.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network