ClickCease Ontwerpen van HBGV - Logo voor OOZO.nl. Weet wat er gebeurt in je buurt

Logo voor OOZO.nl. Weet wat er gebeurt in je buurt

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: binqmedia
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 199.00
  • Datum start : 10-02-2013 14:49
  • Datum einde : 24-02-2013 14:48
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 72
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een logo voor een nieuwe website, oozo.nl, met praktische, wisselende informatie over je straat of buurt.

OOZO.nl laat zien wat er gebeurt in je straat of buurt. De informatie is dynamisch heeft betrekking op je straat of buurt. Bijvoorbeeld: vergunningen, 112 meldingen, faillissementen, nieuwe bedrijven, huizen te koop, foto's, tweets enz. enz.
Daarnaast per straat, buurt statische informatie: aantal inwoners, gemiddelde huizenprijs, officiele instanties in de buurt.
Geen site met lokaal nieuws, maar snel wisselende informatie.

Bedrijfsomschrijving:

OOZO.nl is een nieuw project van Binq Media. Binq Media exploiteert websites, waaronder faillissementsdossier.nl en faillissementsdossier.be

Doelgroep:

De doelgroep is breed, zowel mannen als vrouwen in de leeftijd van 25-55. De bezoeker zal relatief kort de site bezoeken (1 a 2 pageviews per bezoek). De bezoeker zal wel regelmatig terugkomen.
Het meeste verkeer wordt gegenereerd middels SEO.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

OOZO staat voor: Oooh, zit dat zo. De naam OOZO.nl is het belangrijkste in het logo. De naam moet duidelijk leesbaar blijven. De tagline is "Weet wat er gebeurt in je buurt" De tagline hoeft niet te worden verwerkt in het logo.
Het logo mag een frisse, pragmatische en dynamische uitstraling hebben. Wij denken met name aan de kleur groen, mogelijk aangevuld met blauw. Andere suggesties zijn welkom. In ieder geval frisse, heldere kleuren.
Een icon mag worden toegevoegd, maar is niet noodzakelijk.

HBGV
  • Logo # 167530 voor Logo voor OOZO.nl. Weet wat er gebeurt in je buurt wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Beste opdrachtgever,

      Bij deze stuur ik u mijn eerste voorstel voor uw logo.

      Door de intonatie van de klemtoon te versterken met een kapitale 'O' versterk je het beeld.

      De ellipsen staan voor de opdrachten die jullie in behandeling nemen die door de kleur schakering versterkt worden.

      Door omtrek van het figuur roterend te herhalen ontstaat er een beweging waardoor duidelijk is dat de informatie wisselt (beweging).

      Ik ben benieuwd naar uw reactie.

      Met vriendelijke groet,
      HBGV

    2. binqmedia zegt :

      Beste HBGV,

      Dank voor je inzending.
      We zijn er zelf nog niet helemaal uit of oozo in kapitalen of niet moet.
      De kleuren vindt ik wat flets. Wij zouden liever heldere, frisse kleuren zien.
      De idee achter de ellipsen is mij niet helemaal duidelijk. Wij nemen geen opdrachten aan, maar tonen informatie over een straat / buurt. De elipsen maken het beeld ook wat druk.

      Ik hoop hiermee ons idee wat duidelijker te hebben gemaakt.

      Groet, Marcel

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network