ClickCease MiniworldRotterdam - Logo - Brandsupply

MiniworldRotterdam

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: miniworldrotterdam
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 14-01-2012 11:23
  • Datum einde : 23-01-2012 11:20
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 61
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Het beeld dat de naam Railz Miniworld bij onze (potentiële) bezoekers oproept staat te ver af van de werkelijke beleving van de miniatuurwereld. Daarom wordt onze naam per april 2012 gewijzigd in Miniworld Rotterdam. Een miniatuurwereld als de onze is meer dan alleen maar “treintjes kijken”. De oude naam wekte bij veel van onze bezoekers de indruk dat we alleen maar treinen hebben te laten zien. Dit kan je ze nauwelijks kwalijk nemen, aangezien er ook nog eens rails in ons oude logo is verwerkt. Dekte dit in 2005 – toen naam en logo zijn verzonnen - de lading nog, nu zijn naam en bijbehorend logo achterhaald.

Dit is aangetoond door bijvoorbeeld commentaren van scholen in trant van “wij komen niet naar Railz Miniworld, want we denken dat dit alleen voor de helft van de klas leuk is. Namelijk de jongens. De meiden hebben niet veel met treinen”. Dit terwijl wij de ervaring hebben dat zowel meiden als jongens, moeders als vaders en zowel opa’s als oma’s bij ons een hele leuke tijd hebben. Echter zien ze allemaal weer andere dingen in onze miniatuurwereld. Voor ieder wat wils.

Bovenstaande wordt nog versterkt door het oubollige en stoffige imago dat modelspoor en treinenliefhebbers hebben in Nederland. Denk aan Opa Flodder als negatief stereotype voor de gemiddelde modelspoorliefhebber : een geestelijk gehandicapte oude man in een rolstoel met conducteurspak aan, die de hele dag “toet, toet” roept. Een nieuwe naam (en daarmee het nieuwe logo en de huisstijl) moet(en) de beeldvorming rondom de werkelijke beleving van de attractie versterken en niet tegenwerken.

Bedrijfsomschrijving:

Miniworld Rotterdam: een unieke beleving voor het hele gezin!

Laat je meevoeren in de wonderlijke wereld van ruim 500m² miniatuurwereld met herkenbare Nederlandse landschappen, die je fantasie prikkelen. Er is van alles te zien en te beleven! Sfeervolle en uitgestrekte polderlandschappen worden afgewisseld met de moderne en historische architectuur van ons "Rotterdam in miniatuur", inclusief de grootste overdekte miniatuurhaven van Europa. Je kijkt je ogen uit!

Elke 24 minuten valt de nacht in de miniatuurwereld in een reeks prachtige avond- en ochtendkleuren. Ruim 15.000 lampjes verlichten het nachtelijke landschap met hierin duizenden modelgebouwen, waaronder ruim 50 maquettes van herkenbare Rotterdamse gebouwen. Zoals het Stadhuis, de Erasmusbrug en de Euromast. De miniatuurbevolking bestaat uit ruim 15.000 figuurtjes. Er rijden ruim 100 treinen en er ligt meer dan 2 kilometer rails. Ook rijden tientallen modelauto's rond.

Railz Miniworld is gevestigd op 5 minuten loopafstand van Rotterdam Centraal Station naast het Groothandelsgebouw. De attractie is overdekt en dus ook bij regenachtig weer een prima locatie voor een gezellig uitstapje. Voor kinderfeestjes, schoolreisjes en personeelsuitjes heeft Railz Miniworld leuke arrangementen. www.railzminiworld.nl

Doelgroep:

• Gezinnen met jonge kinderen t/m 14 jaar
• Senioren met jonge kleinkinderen t/m 14 jaar
• Scholen
• Bedrijven
• Verenigingen
• Touroperators
• Modelspoorliefhebbers van alle leeftijden

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Een nieuw logo moet :
Klein en groot aanspreken
Jong en oud aanspreken
Man en vrouw aanspreken

Een nieuwe logo en huisstijl heeft een :
speelse benadering, echter niet te kinderlijk
Voorkeur voor een logo bestaande uit 2 kleuren

Kernwoorden (merkwaarden) die passen bij Miniworld Rotterdam zijn :
Beleving Verwondering Wonderbaarlijk Geweldige ervaring
Imponerend Indrukwekkend Prachtig Ongelofelijk
Herontdekken Jeugdsentiment Herinnering Herkenning
Miniatuur Details Fascinatie
Veelzijdig Ogen tekort
Beweging Dynamisch
Ontdekken Verrassend
Wat past niet bij de attractie?
Treintjes kijken, alleen maar treinen
Associatie spoor/rails slecht
Opa Flodder
Oubolligheid
Saai

Bij voorkeur een logo dat uitgaat van "een miniworld die in Rotterdam is gevestigd". Niet "Rotterdamse Miniworld waar je alleen maar Rotterdam in miniatuur kan zien". Dit is slechts een onderdeel van de attractie. Skylines van Rotterdam in het logo is een gegarandeerde afwijzing. Logo zo neutraal mogelijk. Het moet bovenstaande merkwaarde uitstralen en niet de locatie/thema van de attractie.

Het logo zal - naast op een grote diversiteit drukwerk (flyers, merchandise, T-shirts, enz) worden geplaatst als logo in de buitenruimte. Hetzij aan de gevel. Hetzij op een nog te ontwerpen paal/structuur in de buitenruimte.

Social Network