ClickCease TD Schild - Logo - Brandsupply

TD Schild

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: TripleDouble
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 1,000.00
  • Datum start : 10-08-2012 16:33
  • Datum einde : 02-09-2012 16:30
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 111
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We zijn in eerste instantie op zoek naar een nieuw logo / beeldmerk. Een logo dat vervolgens de basis vormt voor een nieuwe huisstijl. Het nieuwe logo wordt het derde logo van Triple Double (zie logo 1 en ons huide logo in de bijlage).

De rol en positie van Triple Double in de Nederlandse markt en Benelux is alsmaar groeiende. Het nieuwe logo moet dan ook de volgende fase van ons bureau belichamen; het beste bureau van Europa. Enerzijds mag het logo een stuk zakelijker worden. Maar anderzijds moet dit wel een duidelijke afgeleide van het huidige logo zijn. Immers, sport is emotie, passie en energie. Ook de kleuren blauw en groen willen we graag behouden.

Onze voorkeur gaat uit naar een 'schildje'. Ter inspiratie hebben we een aantal schildjes toegevoegd (UPS en Arsenal). Centraal op dit schildje willen we graag onze bedrijfsnaam in cijfers uitbeelden, Triple Double = 32. Bovendien was dit het nummer van de legendarische basketballer Magic Johnson. Aangezien Triple Double een basketbalterm is, maakt dit de bal weer rond.

Het lettertype van het getal 32, dient idealiter ook het lettertype van het nieuwe woordmerk te zijn of daar in ieder geval goed bij aan te sluiten.

Bedrijfsomschrijving:

Triple Double is een sportmarketingbureau. Een bureau dat het bedrijfsleven - van strategie tot en met uitvoering - adviseert hoe ze het beste sport kan inzetten om zo haar (bedrijfs)doelstellingen (naamsbekendheid, sales, imago, hospitality, arbeidsmarktcommunicatie et cetera) te realiseren. Kijk eens op wwww.tripledouble.nl

Onze merkwaarden zijn de drie E's: Energy, Excellence & Extra Mile.

Doelgroep:

Primair is onze doelgroep het bedrijfsleven. Dat zijn onze klanten. Secundair is dat de sport, de media, studenten (als potentiële werknemers en opdrachtgevers) en sportconsumenten

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Zoals reeds onder behoefte aangegeven, zijn voor ons de kleuren blauw en groen in de oude logo's belangrijk. Deze streng naar het verleden willen we (nog) niet doorknippen. Logo's van UPS en Arsenal dienen ter inspiratie en hebben als overeenkomstige waarden als 'strak, gestileerd en geen poespas'.

Social Network