ClickCease De Juridische Hulppost zoekt logo, huisstijl en folderontwerp. - Logo & Huisstijl - Brandsupply

De Juridische Hulppost zoekt logo, huisstijl en folderontwerp.

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: bauman82
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 375.00
  • Datum start : 01-08-2011 10:08
  • Datum einde : 15-08-2011 10:40
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,PDF
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 37
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Logo en huisstijl voor visitekaartjes, briefpapier, drukwerk en website.
Hoe moet het bedrijf overkomen?
Vooral het onderscheidende vermogen, de mix, moet duidelijk naar voren komen.
Natuurlijk dient de cultuur ook te passen in de huisstijl.

Bedrijfsomschrijving:

De Juridische hulppost heeft als missie verandering te brengen in de service en dienstverlening van veel bedrijven en multinationals, dat klanten weer meer worden behandeld als mens.
De visie is om zoveel mogelijk consumenten bewust te maken van de vele rechten die ze hebben en consumenten bewegen om daadwerkelijk op te komen voor hun rechten.

De cultuur van het bedrijf is als volgt te omschrijven:
-Idealistisch. Naast het winstoogmerk is het maatschappelijke doel net zo belangrijk.
-Eerlijk. Eerlijk over mogelijke uitkomsten en geen onnodige vervolghulp. Brengt niet meer uren in rekening dan nodig.
-Duidelijk. Duidelijk en helder advies, waarin juridische begrippen worden uitgelegd. Ook over de prijs is duidelijkheid door een maximum prijs aan te geven.
-Betrouwbaar. Geheimhouding van gegevens van de klant.
-Persoonlijk. Klant staat centraal en is degene die zelf uiteindelijk de beslissingen maakt. De tijd wordt genomen die iemand nodig heeft. Vanaf begin (advies) tot aan het eind (geschillencommissie of kantonrechter) bijgestaan door dezelfde jurist.
-Gelijkwaardig. Alle klanten verdienen evenveel aandacht en tijd van de jurist, of het nu om een grote of kleine opdracht gaat. Daarnaast heeft iedereen recht op recht en hanteert het bedrijf een lage prijs ten opzichte van andere juridische dienstverleners zodat zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van de juridische hulp.
-Toegankelijk. Geen duur kantoor met mannen of vrouwen strak in het pak, maar een spreekuur in een buurtcentrum gehouden door een jurist in semi-professionele kleding.
-Vasthoudend. Laat zich niet imponeren door een bedrijf en zal doorgaan met de juridische strijd tot aan de kantonrechter of geschillencommissie indien nodig.
-Professioneel. In alle gevallen staat een jurist de klant bij. Ook al het materiaal dat het bedrijf verstrekt is niet alleen inhoudelijk professioneel maar ziet er ook professioneel uit.
-Daadkrachtig. Verricht het nodige werk om de zaak grondig uit te zoeken om vervolgens tot actie over te gaan.

Het onderscheidende vermogen:
Mix van enerzijds wat non-profit organisaties doen, als het juridisch loket en rechtswinkels, namelijk het voorlichten en geven van gratis juridisch advies en anderzijds wat advocaten en juristen doen, het uitvoeren van juridische acties tegen een bepaald uurtarief.
Het voordeel van mijn bedrijf ten opzichte van deze non-profitorganisaties is dat ik ook gelijk juridische acties kan ondernemen voor de klant tot aan een geschil bij de kantonrechter of bij de geschillencommissie aan toe. Dezelfde jurist staat de klant bij vanaf het begin tot aan het einde.
Het voordeel van mijn bedrijf ten opzichte van advocaten en juristen is dat het toegankelijker is door onder andere het gratis advies en de lage kosten voor de vervolghulp. Daarnaast heeft het bedrijf een maatschappelijk doel voor ogen en niet alleen een winstoogmerk.

Voor meer informatie zie in de bijlage het concept voor de foldertekst.

Doelgroep:

Particulieren die een juridisch probleem hebben met een bedrijf/instantie.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Het logo en de huisstijl dient het volgende te zijn:
- opvallend
- krachtig
- strak
- simpel
- bestaan uit 2 kleuren, een mooie kleurencombinatie spreekt mij altijd aan.

En dient het volgende niet te zijn:
- chic
- sierlijk
- goedkoop uitziend

De folder is een dubbelgevouwen A4 en heeft dus 4 bedrukte zijdes. De voorkant moet de aandacht wekken en mensen kunnen zichzelf herkennen daarin. Het idee is daarom om 2 of 3 juridische problemen tot uitdrukking te brengen. Ik heb zelf een aantal voorbeelden bedacht voor deze juridische problemen, zie tekst folder. Als je zelf betere voorbeelden hebt dan mag dat ook. Zelf zit ik te denken aan foto's of tekeningen die bij de problemen passen. Het ontwerp van de voorkant dient ook als poster te kunnen dienen, alleen de contactgegevens moeten er dan nog bij.
Binnenin de folder komt informatie te staan over De Juridische Hulppost en op de achterkant de contactgegevens. Indeling mag zelf verder naar creatief inzicht worden gemaakt.

Social Network