Huisstijl, logo en tagline voor duurzame ontwerper van lampen gemaakt van hergebruikt materiaal

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Tinus81
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 150.00
  • Datum start : 04-02-2019 15:48
  • Datum einde : 18-02-2019 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 57
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Behoefte:
Een huisstijl, logo en tagline voor een nog te starten onderneming.

Bedrijfsomschrijving:
Doel om in 2019 een bedrijf te starten met een simpel doel: Van afgedankte materialen nieuwe producten maken

Martijn Meijer is een Nederlandse ontwerper gespecialiseerd in het maken van lampen. Begonnen door een passie voor het creëren van nieuwe producten vanuit een duurzaam oogpunt, begon hij ooit met het maken van meubels en lampen voor zijn eigen interieur. Hij “red” materialen van de sloop of de afvalcontainer en gebruikt een creatieve invalshoek om het materiaal nieuw leven in te blazen. Door nieuwe kansen te zien in afgedankt materiaal maakt Martijn de mooiste creaties. Hij hoopt mensen te inspireren tot het denken in mogelijkheden als ze kijken naar hun afval.
De oorspronkelijke vorm van het materiaal wordt zoveel mogelijk behouden zodat het eindontwerp authentiek blijft. Voorbeelden hiervan zijn een hanglamp van een gebruikte gasfles, een wandlampje van een oude wijnkist of tafellampje van een voormalige graffiti spuitbus. Binnen de ontwerpen wordt ervoor gekozen om zoveel mogelijk onderdelen van het originele product te recyclen. Duurzaam, milieuvriendelijke en creatief.
Naast duurzaamheid is ook de kwaliteit van materialen van groot belang. Martijn gebruikt voornamelijk hout en metaal als grondstoffen voor zijn ontwerpen. In zijn zoektocht naar nieuwe materialen en geschikte producten, werkt Martijn samen met lokale leveranciers.

Doelgroep:
Consumenten en bedrijven die lampen nodig hebben en graag een uniek en duurzaam product willen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves
Het heet "Tinus81".

LOGO:
Creatief, kort, er mag een voorwerp in verwerkt worden.

TAGLINE:
We zitten aan de volgende woorden te denken: handgemaakt, uniek, upcycling, one of a kind, gemaakt van alle daagse voorwerpen. Suggesties voor andere woorden zijn welkom.

Huisstijl KLEUREN:
Gelieve kleuren te beperken tot twee. Voorkeur voor oud groen en wit.

Huisstijl LOOK:
Rustig, Stoer, oud

Bedrijfsomschrijving:

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Social Network