Logo & Huisstijl voor Dierenopvang van de toekomst

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: DOA
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 589.00
  • Datum start : 07-07-2014 12:48
  • Datum einde : 28-07-2014 13:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 106
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

BELANGRIJK: In verband met vakantie zal uitslag iets later zijn dan 21 juli. We verwachten begin augustus een besluit te kunnen nemen.

DOA (Dierenopvangcentrum Amsterdam)bestaat al heel lang maar is nu op zoek naar een huisstijl die beter past bij de nieuwe, professionele aanpak en een ietwat futuristische visie op Dierenopvang. De huisstijl moet toepasbaar zijn op al het drukwerk (complimentkaartjes, enveloppen, briefpapier, flyers, folders), mailings, bedrijfskleding, buitengevel, website. We zijn benieuwd naar kleurenpalet en lettertype.

LET OP: kleurenpalet moet herfst zijn! Geen zwart, blauw, etc. In het logo moet staan: DOA Tijdelijk thuis voor dakloze huisdieren. En we willen inderdaad graag iets meer dan alleen een logo!

Bedrijfsomschrijving:

DOA biedt een tijdelijk thuis aan maximaal 480 katten en 180 honden. Dat gebeurt in ons asiel, pension en de dagopvang. Daarnaast beschikt DOA ook over een spreekuur bij de dierenarts, een trimsalon, een dierentaxi en fysio/aquatherapie voor honden.

Wat is onze visie?
Uitgaand van het feit dat toonaangevend willen zijn in opvang, matching en nazorg, dat we een opvang zonder tralies willen zijn en een betrouwbare partner, komen we tot de volgende visie:
BIJ DOA ONTMOET JE OP EEN PLEZIERIGE MANIER JE MAATJE

Wat is onze missie?
DOA WERKT MET PASSIE AAN EEN TOEKOMST VOOR DAKLOZE HUISDIEREN

Wat is onze kernkwaliteit?
DOA IS WARM (niet hetzelfde als getut! komt van hartelijk, indrukwekkend, diervriendelijk)
(=kernwaarden: hart op de tong, hart voor de zaak, hart voor dieren, hart voor de klant)

Wat zijn de kenmerken van de DOA-persoonlijkheid?
DOA is GASTVRIJ
DOA VERBINDT (hartelijk, vertrouwen hebben in..., eensgezind, samen)
DOA is INNOVATIEF (creatief, gepassioneerd, innovatief)
DOA is PROFESSIONEEL (open, professioneel, 'groen')
DOA is WARM (blij, vrolijk, warm, zorgzaam)

Wat is ons USP?
Met 40 vaste mensen die op een professionele wijze aan de opvang van jaarlijks zo'n 2000 crisis-, afstands- en zwerfdieren werken, is DOA het grootste professionele opvangcentrum van Nederland. We blinken uit in gastvrijheid, toegevoegde waarde door vaste dierenarts, fysiotherapeuten, trimsters, gedragstherapeut en veel kennis op het gebied van hersenwerk.

Doelgroep:

Iedereen in Amsterdam en omstreken die dieren een warm hart toedraagt.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Onze naam is nog een beetje een punt van discussie. We hebben nu gekozen voor DOA - Tijdelijk thuis voor dakloze huisdieren. Het zou kunnen dat daar straks toch nog een verklaring voor DOA bij moet komen; (nu is dat DierenOpvangcentrumAmsterdam, maar daar willen we van af).

De kleuren moeten thuis horen onder de noemer 'herfstkleuren', warme tinten groen, geel, oranje die je ook in bladeren terugziet. Nu zit alleen groen in alle schakeringen in onze huisstijl. Huidig logo is leuk (hond en kat is 'must have') maar een beetje gedateerd en te pietepeuterig om goed toepasbaar te zijn. Graag ook rekening houden dat we over verschillende bedrijfstakken beschikken (pension, asiel, dagopvang, trimsalon, gedragstherapie)en daardoor wel eens publiceren met verschillende flyers die wel weer 1 geheel moeten vormen.

Social Network