ClickCease Ontwerp een warm en duidelijk logo + huisstijl voor een opleidingsinstituut dat inspiratie en impact levert. - Logo & Huisstijl - Brandsupply

Ontwerp een warm en duidelijk logo + huisstijl voor een opleidingsinstituut dat inspiratie en impact levert.

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: wick van der vaart
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 19-05-2013 11:11
  • Datum einde : 09-06-2013 11:06
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 43
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Briefing voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl Instituut voor Interventiekunde.

Toen ik in 2005 het Instituut voor Interventiekunde oprichtte deed ik dat vanuit de volgende visie:.:

Opleidingen bieden voor jonge professionals (0-5 jaar werkervaring) die een HBO- of universitaire opleiding achter de rug hebben en die aan het werk gaan als trainer, coach en/of adviseur (de drie rollen van de interventiekundige). Reden hiervoor: op de universiteiten wordt te weinig aandacht gegeven aan praktische kennis en vaardigheden. Na 4 jaar zijn studenten niet goed voorbereid op de praktijk binnen de organisaties waarin ze gaan werken.
.In deze opleidingen staat de combinatie van praktische vaardigheden en theoretische kennis centraal. Theorie en praktijk gaan hand in hand.

.Interventiekunde richt zich niet alleen op het ontwikkelen van individuen (coaching), groepen (training) en organisaties (advisering), maar draagt ook bij aan een “betere wereld”. Een belangrijk waarde is: hoe kunnen we ervoor zorgen dat iedereen zich betrokken voelt en dat er naar iedereen wordt geluisterd? Democratisch denken en handelen staat centraal.

Naast opleidingen voor jonge professionals met 0-5 jaar werkervaring biedt het Instituut voor Interventiekunde inmiddels ook opleidingen aan voor mensen met meer dan 5 jaar werkervaring: managers, professionals in bedrijfsleven, overheid en als ZZP-er die verdieping zoeken in hun werk als begeleider van verandering bij mensen en organisaties.

Het Instituut voor Interventiekunde biedt daarnaast ook “in company-trajecten” aan: coachen van medewerkers en leidinggevenden, trainen van teams, (strategisch) adviseren en onderzoeken van de waarde die deze trajecten toevoegen.

Het is nu 2013 en ik wil een volgende stap zetten.Ik ben mensen om mij heen aan het verzamelen die mij helpen om van het Instituut voor Interventiekunde een professionele netwerkorganisatie te maken. Tot nu was het instituut vooral “mijn ding”, vanaf dit jaar zijn er meer mensen bij betrokken: er is een programma–commissie, een raad van advies, studenten, docenten, adviseurs, een communicatieadviseur, een tekenaar, die samen met mij de professionaliseringsslag willen maken.

Voor de uitstraling van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl betekent dit in ieder geval:
-Dat het Instituut voor Interventiekunde een serieus opleidingsinstituut is met een aantal gecertificeerde opleidingen op het gebied van coaching, groepsdynamica en organisatieontwikkeling, waarbij Appreciative Inquiry, de waarderende benadering centraal staat. Wat iedereen in dit netwerk gemeen heeft is dat ze altijd vinden dat “het glas half vol” is; ze benaderen mensen, groepen en organisaties op een manier die uitgaat van de kracht die al aanwezig is.

-Dat iedereen zich welkom voelt om mee te doen, in welke rol dan ook. Het instituut is laagdrempelig: mensen voelen zich er snel thuis en geven in evaluaties bijvoorbeeld aan dat er altijd leuke en interessante mensen meedoen aan het aanbod van het instituut, dat er altijd bijzondere dingen gebeuren en dat je er dingen leert die waardevol zijn in je werk en leven.

-Kortom: een combinatie van “zakelijke” inhoud (een praktijkgerichte en theoretische opleiding) en levende mensen die met elkaar gesprekken voeren over en dingen doen die ze belangrijk en waardevol vinden.

Ik wil een nieuw logo een nieuwe huisstijl voor het Instituut voor Interventiekunde, waarin deze beide aspecten met elkaar verbonden zijn. De samenwerking met de ontwerper is ook duurzaam. In eerste instantie vraag ik een logo, beeldmerk en lettertype te ontwikkelen. Als er een goede klik is, werken we de komende jaren diverse middelen verder uit. In oktober gaat onze nieuwe website met de gekozen huisstijl de lucht in. Wellicht kan dit de eerste uitwerking zijn die we samen met de technisch ontwikkelaar oppakken.

Voorbeelden van effecten en resultaten van “mijn manier van werken”:
-Een vader van twee kinderen ontdekt tijdens een workshop dat hij zo trots is op het feit dat zijn zoontjes kunnen zwemmen dat hij zijn angst voor water overwint. Twee maanden later stuurt hij een foto waarop hij en zijn zoontjes trots zijn zwemdiploma C omhoog houden;
-Een jonge vrouw komt er tijdens een training achter dat zij misschien van haar passie, tekenen, haar werk kan maken. Zij levert nu de tekeningen voor mijn nieuwe website en tekent tijdens visiebijeenkomsten en ontwikkelt zo haar nieuwe vak.
-Een vrouw van begin 40 die op haar 18e besloot psychologie te gaan studeren i.p.v. naar het conservatorium te gaan, herontdekt tijdens een workshop letterlijk haar stem en zingt op de tweede dag een schitterend stuk van Bach, op gitaar begeleid door één van de andere cursisten.
-Een jonge vrouw past in haar begeleidingswerk van prostituees op andere continenten toe wat zij in een opleiding heeft geleerd en krijgt dan te horen: “Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik mij een waardig mens heb gevoeld.”
-Een leidinggevende voert na een tweedaagse bijeenkomst een beoordelingsgesprek met een medewerker en vraagt na afloop hoe het gesprek beviel. De medewerker zegt: “Dit was een prima gesprek, maar ik voelde geen energie.” Ze beginnen opnieuw aan het gesprek, nu op de manier waarop ze het hebben geleerd bij de cursus, met als gevolg dat de medewerker enthousiast naar buiten gaat.

Bedrijfsomschrijving:

Wat belangrijk is: ik ben op dit moment op zoek naar een logo en een huisstijl, maar op den duur wil ik meer: een nieuwe website waarvoor een grafisch ontwerp moet worden gemaakt. Ik zou graag een langdurige samenwerkingsrelatie willen aangaan met de winnaar van deze wedstrijd.

Doelgroep:

De studenten van het Instituut voor Interventiekunde zijn tussen de 16 en 61 jaar oud (tot nu toe). Leeftijd is geen issue. Ze werken als trainer, coach, adviseur of leidinggevende, voor zichzelf of binnen een organisatie. Ze zijn leergierig, nieuwsgierig, jong van geest en willen het verschil maken. Stiekem willen ze allemaal de wereld verbeteren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Dit laat ik helemaal aan jou over: warm en duidelijk tegelijk, dat is de uitdaging.
Ik sluit mijn oude logo bij.

Social Network