ClickCease Pontifact - Logo & Huisstijl - Brandsupply

Pontifact

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Willem
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 350.00
  • Datum start : 23-03-2012 17:48
  • Datum einde : 30-03-2012 17:42
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 25
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We willen graag een logo en huisstijl voor het bedrijf “Pontifact”.

Het woord Ponitfact is een verbastering van het woord “Pontifect” wat bruggenbouwer/verbinder betekent. We hebben echter gekozen voor “fact” ipv “fect” omdat “fact” staat voor feit & kennis. Wij zijn bruggenbouwer/verbinders, die dat wel doen op basis van feiten & resultaten.

Logo
We willen graag een logo dat bestaat uit een woordmerk en een beeldmerk. Het logo moet bij de opening van een gesprek en het overhandigen van de kaartjes aanleiding zijn om het bedrijf toe te lichten en ons te introduceren.
Het logo moet kracht uitstralen en niet te geijkt zijn, mag abstract en eenvoudig zijn, maar moet wel een beeld/gevoel overbrengen. Het woord en het beeldmerk moeten los van elkaar te gebruiken zijn en de boodschap overbrengen.

Huisstijl
Stijl moet strak zijn en professioneel.

Tav visitekaartje geldt dat we mat een dubbelzijdig kaartje willen, waarbij op de achterkant het logo met spotlak te zien is. Vorm hoeft niet perse geijkt, maar we willen wel bvb liever ronde hoeken dan rechte hoeken.

Briefpapier mag zowel enkelzijdig als dubbelzijdig full colour.

Presentatieformat zouden we ook graag zien voor titelpagina en vervolgpagina's.

Pay-off
En mocht iemand inspiratie hebben ook een pay-off. Deze moet aangeven dat wij vanuit creativiteit en betrokkenheid een gedragen resultaat bereiken

Merkwaarden:
- Creativiteit
- Betrokkenheid
- Vertrouwen
- Deskundigheid
- Resultaatgerichtheid

Onderscheidende kenmerken:
- Inlevingsvermogen  het belang van de ander als uitgangspunt nemen
- Onafhankelijkheid  werken buiten de grote belangen om en gaan niet mee in “het spel van de grote jongens”
- Werken op basis van persoonlijk contact ofwel zakendoen op basis van een menselijke fundering

Bedrijfsomschrijving:

Consultancy en procesbegeleiding binnen de commerciële en de maatschappelijke vastgoedbranche. Wij brengen de verschillende partijen (overheid, aanbieder & afnemer/gebruiker) binnen deze branche bij elkaar, denken met alle partijen mee en brengen de verschillende belangen in kaart en op een lijn. Onze rol is om te zorgen voor verbinding/overbrugging van de verschillende belangen om vervolgens te komen tot een door ieder gedragen resultaat. Het is projectafhankelijk met welke partij we werken en de start van een project kan komen vanuit elk van de partijen.

Doelgroep:

- Zakelijke doelgroep
o Aanbieders van vastgoed
o Afnemers van vastgoed (ondernemer of corporate)
- Overheid

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleuren:
- Donkerblauw
- Groen/Olijfgroen
- Zilver (mat)
(Geeft n richting, maar staan open voor suggesties)

Sfeer:
- Krachtig maar persoonlijk
- Creatief maar resultaat gedreven

Qua andere merken, die ons aanspreken, dachten wij aan het merk Audi. Dat merk staat voor degelijk, betrouwbaar, krachtig en respect. Maar ook geldt dat zowel het woord als het beeldmerk erg krachtig zijn en op zichzelf sterk zijn.

Voorgesteld logo moet rechtenvrij zijn en niet te veel op een bestaand logo lijken!

Het belangrijkste is dat deze input is bedoeld om te inspireren en niet om te beperken! Het moet iets echts en unieks zijn. Ga er dus voor en verras ons!

Social Network