ClickCease Ontwerp drie visuals - Visitekaartje - Brandsupply

Ontwerp drie visuals

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: HamiltonBright
  • Categorie: Visitekaartje
  • Totaal budget: € 149.00
  • Datum start : 04-02-2013 11:56
  • Datum einde : 18-02-2013 11:51
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 1
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Om overzichtelijk te maken wat wij allemaal voor diensten leveren, hebben wij de diensten ondergebracht in drie categorieën:

- Sales Activation
Alle activiteiten die gericht zijn op het genereren van sales, bijvoorbeeld verkooprondes of verkoopdemonstraties op de winkelvloer
- Brand Activation
Activiteiten die meer gericht zijn op merkbeleving en op het verleiden van de consument. Geen directe, maar indirecte verkoop. Bijvoorbeeld roadshows, incentives, sampling/flyering.
- Market Intelligence
Activiteiten die erop gericht zijn om data / klant- en marktgegevens te verzamelen, inzichtelijk te maken en door te vertalen naar verkoopactiviteiten. Bijvoorbeeld een product image database, space management (schappenplannen opmaken) en store checks via een Iphone applicatie.

Voor elk van deze 3 hoofdcategorieën willen we graag een pakkende visual die duidelijk het onderscheid in de categorieën aangeeft.

Aan de visuals worden de volgende harde eisen gesteld:

- De naam van de categorie moet in of onder de visual verwerkt worden
- Het doel per categorie (sales, merkbeleving, data capturing) moet
direct zichtbaar zijn
- De visuals moeten in dezelfde stijl worden opgemaakt
- De visuals moeten passen binnen de huisstijl en identiteit van
Hamilton Bright chique, professioneel, “stille kracht achter de
grote merken”, transparant, betrouwbaar en vooral sterk door eenvoud
en duidelijkheid – zie ook www.hamiltonbright.com )
- De visuals moeten toepasbaar zijn in diverse online/offline
communicatiemiddelen (website, powerpoint presentaties, brochures,
factsheets etc)

In de bijlagen een voorbeeld van het soort visuals waar we aan zitten te denken.

Bedrijfsomschrijving:

Hamilton Bright werkt als field marketing specialist voor de grootste merken in de Consumenten Elektronica, de Body & Healthcare en de Food branche in Nederland, België en Zuid-Afrika. Als field marketing specialist bouwen en versterken we merken op de winkelvloer. Om dit te bereiken bestaat de Hamilton Bright Group uit een aantal gespecialiseerde diensten die garant staan voor kwalitatief maatwerk op het gebied van sales activation, brand activation & market intelligence.

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Huisstijlhandboek bijgevoegd in 1e bijlage.

In de 2e en 3e bijlage een eerste opzet van visuals, zoals wij het voor ogen hebben.

In ons vakgebied draait alles om mensen. Gezichten komen daarom veel voor in onze huisstijl. Om deze gezichten aan te laten sluiten bij onze identiteit, moeten ze wel een bepaalde puurheid, betrouwbaarheid en stille kracht uitstralen. Daarnaast hebben ze ogen vaak een opvallende kleur.

In de opzet hebben de ogen dezelfde kleur als de naam van de categorie eronder. Hierdoor wordt onderscheid tussen de visuals / categorieën gemaakt.

Graag zouden we de gezichten (in de stijl van deze gezichten), de gekleurde ogen die linken aan de kleur van de categorienaam en de herkenbaarheid van de categorie (bijvoorbeeld een vergrootglas voor market intelligence, oftewel data verzameling en analyse) terug willen laten komen in de visual.

Social Network