ClickCease Ontwerpen van Klein Monster - War Child Brand Guard

War Child Brand Guard

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: War Child
  • Categorie: Visitekaartje
  • Totaal budget: € 0.00
  • Datum start : 25-09-2012 14:02
  • Datum einde : 15-10-2012 17:45
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 26
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een cultureel onafhankelijk fictief personage dat de in 2011 geïmplementeerde huisstijl en tone-of-voice van War Child zal bewaken. Deze personage leeft online. Het personage instrueert, stimuleert, complimenteert en arbitreert via intranet, Yammer en e-mail medewerkers en externen. Adviseert gevraagd en ongevraagd, met voorbeelden en tips. Het geeft gezicht aan de merkpersoonlijkheid van War Child: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.

LET OP: Deze wedstrijd kent geen award. War Child houdt de kosten zo laag mogelijk om zoveel mogelijk oorlogskinderen scholing, veiligheid en psychosociale hulp te kunnen bieden. Daar hebben zij de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van Brandsupply en haar ontwerpers.


Bedrijfsomschrijving:

War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. We helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen.

We zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar ze weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Dat doen we wereldwijd. Van Colombia tot Afghanistan. Niet omdat we dat zo leuk vinden. Maar omdat die kinderen daar recht op hebben.

De kernwaarden van War Child zijn creatief, inspirerend, impactvol en open. War Child hanteert een uniek lage-kostenbeleid. Veel overhead, zoals ict, telefoons en kantoorinrichting is 100% gesponsord. De salarissen van de directie en medewerkers liggen ruim onder de richtlijnen van de Vereniging voor Fondsenwervende Instellingen (VFI). Hierdoor blijft zoveel mogelijk gedoneerd geld vrij voor hulpverlening.

Doelgroep:

Medewerkers van War Child Nederland en de 12 projectlanden, van Colombia tot Afghanistan. Externen die met vragen zitten over huisstijlen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

-Kernwoorden: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.
-Personage leeft online
-In lijn met War Child uitstraling
-Internationaal inzetbaar

War Child’s Brand Book is op te vragen via: [email protected]

Klein Monster
  • Visitekaartje # 129567 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Klein Monster:

      Beste War Child,
      Hier de aanpassingen aan 1 van de twee characters. Ik heb de jongen ouder gemaakt, voor het meisje zou ik hetzelfde kunnen doen maar gezien de beperkte tijd lijkt het me nuttiger om 1 van de 2 te herzien. Ik werk nog aan een versie zonder beertje en met wat meer, zakelijke aanpassingen aan kleding.

      Groet, Suzanne

    2. War Child zegt :

      Hallo Suzanne,

      Dank, met alleen de aanpassing van de jongen wordt je idee inderdaad duidelijk. We zien ook graag je wat zakelijkere versie tegemoet, we denken wel dat-ie nog wat gewicht kan gebruiken.

      Succes

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 128357 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Klein Monster:

      Beste War Child,

      Mijn ontwerp is gebaseerd op de drie kleuren die jullie hanteren in de huisstijl. Door te spelen met vlakken en lijnen geef ik de characters detail. Voor mij hoort een character van van War Child een kind te zijn. Ik kon niet anders tekenen.

      Deze 'broer en zus' zijn vrolijk en streetwise. Ze weten álles van War Childs identity. De characters ontstijgen de grenzen. Door alleen de kleuren van War Child te gebruiken en ze simpele, basic kleding te geven kunnen ze in elk land toegepast worden.

      Ik ben benieuwd naar de feedback.

      Groet, Suzanne de Riet

    2. War Child zegt :

      Hallo Suzanne,

      Veel dank. Mooi gedetailleerde characters. Hun uitstraling is inderdaad erg likeable. Wij twijfelen echter of de broer en zus de autoriteit kunnen worden die we zoeken. Ze komen wat speels over om een serieuze sparringpartner te kunnen zijn voor vormgevers en medewerkers in onze projectlanden. We kiezen ervoor om Brandon een wat volwassener presence mee te geven. Kun je hier nog iets mee?

      Groet en dank.

    3. Klein Monster zegt

      Hey War Child,
      Ik ga kijken of ik er een paar jaar tegenaan kan gooien :-) Hopelijk lukt dat voor de 15e.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network