ClickCease GezondTotaal (compleet website & logo design + bonus bij uitwerken offline huisstijl) - Website design - Brandsupply

GezondTotaal (compleet website & logo design + bonus bij uitwerken offline huisstijl)

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: ocg
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 600.00
  • Datum start : 23-01-2012 22:59
  • Datum einde : 25-01-2012 12:15
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 0
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

[ Uitstraling en functie portaal ]

Het zwaartepunt van de website ligt op welzijn en welbevinden; het fysiek en mentaal maakbare. We pretenderen geen medische site te zijn. Er is wel ruimte voor medische verhalen en delen van ervaring. De bedoeling is het creëren van een community en dus interactie tussen de gebruiker en de website (in de vorm van vraag/antwoord, forum, et cetera). Naast leuke features ook voldoende ruimte voor informatieve artikelen, thema’s en dossiervorming. Interactie wordt ook gestimuleerd door integratie met allerlei eigen Social Media kanalen.

Naast ingekochte en zelfgeschreven content (beide hoogwaardig en uniek), wordt er sterk geleund op de kennis, tips en blogs van domein-/vakexperts (medisch specialisten, tandartsen, plastische chirurgen, voedingsconsulenten, et cetera).

In enkele steekwoorden omschreven we het gevoel dat we met de site willen uitstralen:

● Fris/helder in vormgeving
● Professioneel, toonaangevend
● Human interest
● Doelgroepgericht, voor doelgroep herkenbare uitstraling
● Community gevoel
● Uitdagen tot interactie
● Nieuwsgierig maken
● Makkelijk navigeren
● Eigen identiteit (onderscheidend)


[ Huisstijl ]

De huisstijl bestaat uit het ontwerpen van een logo, huisstijl uitstraling van de website en iconen. In zijn geheel - aan kleurgebruik en accenten - laat het zich makkelijk vertalen naar andere online en offline media. De huisstijl ondersteunt voornamelijk de uitstraling van de website.

Het logo is bij voorkeur niet (te) lang gerekt. Het logo mag bestaan uit een woordmerk, al dan niet aangevuld met een beeldmerk. De naam ‘gezondtotaal’ mag gesplitst worden. Er is geen restrictie in al dan niet gebruik van hoofdletters. Meerkleurig logo is toegestaan.


[ Beeldmateriaal / illustraties ]

Er is een separate briefing met omschrijving beeldmateriaal beschikbaar.
In het kort komt het neer op bij pagina/vertical behorend beeld, bestaande uit accenten van een beeld of object. Waarbij opgemerkt dat er creatieve vrijheid is bij het gebruiken en adviseren van beelden. Het is toegestaan om bestaand beeldmateriaal te bewerken. Ook is het toegestaan om voorbeelden te gebruiken van beelden die na oplevering door opdrachtgever gekocht moeten worden en dus buiten de begroting van het ontwerp vallen. Dit dient heel duidelijk te worden aangegeven. De kosten hiervoor dienen te worden gespecificeerd.
Alle beelden dienen rechtenvrij te zijn, dan wel per beeld aangeven welke rechten van toepassing zijn.
Beeldmateriaal is bedoeld voor: headerbeeld, thumbnails bij artikelen, ondersteuning bij artikelen.
Illustraties: iconen vormen een onderdeel van de uitstraling/huisstijl en ondersteunen de herkenbaarheid van een vertical.


[ Navigatie ]

De hoofdnavigatie bestaat uit ‘verticals’. Onder verticals hangen ‘rubrieken’. Onder de rubrieken plaatsen we ‘artikelen’.


[ Kaders & Onderdelen ]

De site is opgebouwd rondom een aantal verticals. Er is gekozen voor een korte pakkende titel per vertical, welke een vorm van gebiedende wijs is. Voor iedere vertical dient een icon ontworpen te worden, tevens passend in de navigatie van de website. Dat zullen zijn:

● EET (voeding)
● BEWEEG (bewegen en sporten)
● ONTSPAN (ontspanning en spiritualiteit)
● OUDER (moeder en kind, zwanger(schap))
● STRAAL (verzorging en uiterlijk)
● SEKS (seksualiteit en intimiteit)
● PRAAT / ERVAAR (forum rondom -ingrijpende- medische zaken)
● VRAAG (aan experts)
● LEES (columns / dossiers / thema’s)

Deze verticalnamen ook daadwerkelijk in CAPS.

Voor vakexperts gaat de site het volgende bieden:
● Profielpagina (personalia, kennisgebieden, direct overzicht naar blogs van de expert, et cetera)
● Exposure voor het beroep of vakgebied van de expert
● Een direct kanaal (targetting) op geïnteresseerden voor zijn of haar vakgebied

Op elke pagina ruimte voor headerbeeld (met slideshow/reel), met maximale hoogte van 100px.
Mogelijk op frontpage meer ruimte. Initieel maximaal 3 items per vertical.
Bij dossiers kunnen eigen headerbeelden worden bedacht/toegewezen.

Bij het website design uitgaan van een minimale schermgrootte van 1280px breed, met bijbehorende binnenmaat van de browser (minus eventuele vertical scrollbalk).

Selectie van de vertical vindt plaats middels een horizontale rij met tabs. In de tabs staat het woord met het bijpassende icoon.

Binnen een vertical (maar eigenlijk parallel daaraan) is er een navigatie middels menu-opties, met daarbij de mogelijkheid voor navigatie met meerdere niveaus aan diepte.


Bedrijfsomschrijving:

Beste ontwerper,

Bijgaand de beschrijving van een te ontwerpen website (portaal) en bijbehorende huisstijl.

Wij verwachten je hiermee uit te dagen en het beste aan creativiteit uit je te halen. Veel plezier en succes bij het aangaan van deze contest. Verras ons!

Opdrachtgever is gevestigd te Arnhem. Voor een nieuw initiatief, te weten een portaal gericht op welzijn en welbevinden, willen wij een huisstijl inclusief logo, iconen en website design laten ontwikkelen. Er is een testsite, het ontwerp ervan past echter niet bij de ambitie.
Derhalve krijg je de vrijheid om - binnen de genoemde kaders - tot een ontwerp te komen.

Het project gaat draaien op de domeinnaam gezondtotaal.nl. Het is de bedoeling dat het ontwerp aansluit bij deze brede claim.


[ Bonus ]

Na het kiezen van een winnaar voor de site contest willen we die persoon graag als bonus ook de opdracht geven voor uitwerken van huisstijl voor offline media (briefpapier, visitekaartjes). Deze opdracht en bijbehorende prijsstelling in overleg.

Doelgroep:

De doelgroep is vrouw in de leeftijd van 25 tot 55 jaar. Primair de zelfverzekerde vrouw die bewust is van haar uitstraling en bewust leeft. Secundair zij die hiernaar op zoek zijn.

Parallel hieraan vrouwen die behoefte hebben aan delen van informatie/ervaring, erover willen praten.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleurenschema: vrij keuze
Design: vrije keuze
Fonts: vrije keuze


[ Gewenste deliverables ]

● Ontwerp logo (vector)
● Huisstijl (kleurstelling, basispatronen)
● Website design (niveaus: hoofdpagina, vervolgpagina’s, profielpagina, et cetera)
● Universeel te gebruiken iconen (zowel web als vector)
● Vertical-specifieke iconen, in totaal dus 9 (zowel web als vector)
● De benodigde headerbeelden (home en verticals)

Op dit moment zijn er geen inzendingen op deze wedstrijd.

Social Network